انگلیسی از طریق آهنگ با 8 راهکار عالی

به عنوان اولین گام مهم باید نوع آهنگهایی که مایل به شنیدن آنها هستید را انتخاب کنید. اهمیت این موضوع به این خاطر است که گزینه های نامناسب در این زمینه فراوانند. مثلا آهنگهایی که دارای اشعار هستند و بعلاوه لغات آنها چندان کاربردی نیست. و یا مثلا آهنگهایی که دارای ریتم خیلی تند هستند.

 

در این مقاله به ۸ راهکار یادگیری با موسیقی اشاره می کنیم که با رعایت آنها می توانید آهنگهایی را انتخاب کنید که منبع مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشند.

 

۱- برای انتخاب آهنگ به سایتهای مفید مراجعه کنید.
سایتهای فراوانی وجود دارند که ویدیوهای خود را به اشتراک می گذارند. این سایتها دارای کتابخانه هایی عظیم بوده و برخی از آنها آهنگها را همراه با زیرنویس انگلیسی ارایه می کنند. مزیت دیگر این سایتها این است که می توانید از طریق آنها با آهنگهای معروف و روز دنیا آشنا شوید. چند نمونه از این سایتها عبارتند از:

YouTube.com
Spotify.com

 

۲- آهنگهای مناسب انتخاب کنید.
همواره آهنگهایی را انتخاب کنید که از شنیدن آنها لذت می برید. چرا که در غیر این صورت نتیجه چشمگیری عایدتان نمی شود و به سرعت از آهنگ های انگلیسی دلزده می شوید. اشعار آهنگی که انتخاب می کنید بایستی در حد متوسط باشد. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که در بعضی سبکها خوانندگان کلمات را واضح تلفظ نمی کنند.

بنابراین انتخاب heavy metal برای نقطه شروع چندان مناسب به نظر نمی رسد. توصیه می کنیم ترانه هایی را انتخاب کنید که به روایت یک داستان می پردازند. تصویر سازی و فهم این نوع ترانه ها راحت تر است. در صورت مبتدی بودن می توانید با ترانه های ویژه کودکان و یا ترانه های Disney شروع کنید.

ترانه های پاپ نیز برای شروع گزینه های مناسبی هستند. این نوع ترانه ها به موضوعات عاشقانه می پردازند و به جهت تکرار زیاد لغات بسیار در یادگیری موثرند.

 

۳- برای درک شعر ها زیر بنای محکمی از لغات بسازید.
یادگیری انگلیسی فقط از طریق گوش کردن به آهنگ فرصت بزرگی به شمار می رود. ابتدای کار برای فهم اشعار و معانی آنها ناچارید کمی وقت بگذارید. اگر می خواهید بدون نیاز به کمک گرفتن از دیگران معانی اشعار را متوجه شوید می توانید به این سایتها مراجعه کنید:

samrtlyrics.com
lyrics.com

 

۴- لغات و اشعار را مطالعه کنید.
به غیر از درک کردن معنای اشعار باید دایما لغات آموخته شده را نیز مرور کنید. برای این کار می توانید یک آهنگ را به بخشهای کوچکتر تقسیم کرده و سعی کنید لغات آنرا به دایره واژگان ذهن بسپارید. برای یادگیری سریع تر واژگان هم می توانید از اپلیکیشن های Anki و Mental Case استفاده کنید.

 

۵- همراه با یک آهنگ خودتان هم بخوانید.
همواره سعی کنید در جمع دوستانتان آواز بخوانید حتی اگر صدای چندان خوبی ندارید. خواندن با صدای بلند به همراه یک آهنگ فرم دهانتان را با ملودی آن آهنگ هماهنگ می کند.

 

۶- سعی کنید از حفظ بخوانید.
پس از مدتی متوجه خواهید شد که آرام آرام در حال حفظ شدن ترانه ها هستید. در اینجاست که آماده جهش بزرگ می شوید و آن زمانی است که بدون نگاه کردن به متن می توانید یک ترانه را از بر بخوانید.

 

۷- هر چند وقت یکبار به مرور ترانه ها بپردازید.
ناچار نیستید یک ترانه را به طور کامل فرا بگیرید و بعد سراغ ترانه بعدی بروید. بجای این کار می توانید پس از آشنایی نسبی با کلیات آن ترانه سراغ ترانه بعدی بروید و مجددا پس از مدتی به مرور ترانه اول بپردازید. به این تکنیک اصطلاحا ” تکرار با فاصله” گفته می شود و به شدت در یادگیری موثر عمل می کند.

 

۸- ترانه‌هایی را پیدا کنید که به ساخت و توسعه واژگان از پیش آموخته‌ شده کمک کند.
و این سخت‌ترین مرحله است. هر ترانه‌ای که فرامی‌گیرید باید با لغات قبلی و نیز لغاتی که در حال آموختن آن‌ها هستید توازن داشته باشد. این عامل باعث بالا رفتن انگیزه و ماندگاری بیشتر لغات در ذهن شما می‌شود. از موسیقی لذت ببرید .

موسیقی زبان جهانی است که به‌واسطه آن می‌توانیم باهم پیوند برقرار کنیم. به قول استاد روح الله خالقی ” آنجا که زبان از سخن گفتن باز می ماند، موسیقی آغاز میشود.”اگر هرروز به آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید پس از مدتی از میزان پیشرفت خود در زبان انگلیسی حتماً تعجب خواهید کرد!

اگر به خواندن ادامه این مقاله علاقه‌مندید توصیه می‌کنم مقاله ”۷ مزیت یادگیری زبان انگلیسی از طریق آهنگ” را مطالعه نمایید.

4 دیدگاه برای “انگلیسی از طریق آهنگ با 8 راهکار عالی

  1. خیلی خیلی عالی بود
    مرسی از این که سایت های مرتبط رو معرفی میکنید.

  2. سپاس فراوان از شما ،
    به خاطر آموزش های سودمند،
    و شناساندن برنامه ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.