جدیدترین مقالات در زمینه آموزش مکالمه زبان انگلیسی

زیباترین جملات برای روز ولنتاین

    تاریخچه روز ولنتاین   ریشه روز ولنتاین به جشن باستانی لوپرکالیا در روم باستان باز می‌گردد. این جشن در 15 فوریه برگزار می‌شد و به باروری و عشق تعلق داشت. در قرن پنجم میلادی، پاپ گلاسیوس اول این جشن را با روز ولنتاین، قدیسی که به خاطر عشاق جان خود را فدا کرده بود، جایگزین کرد.   کپی‌برداری روز ولنتاین از سپندارمزگان ایرانی   روز ولنتاین، که به عنوان روز عشق یا روز عشاق نیز شناخته می‌شود، در […]

اگه تا قبل از موعد مهاجرت زبان انگلیسی را کامل یاد نگیریم چیکار کنیم؟

        اگه تا قبل از موعد مهاجرت خود زبان انگلیسی رو کامل یاد نگیرید، می‌تونید از روش‌های زیر برای جبران این کمبود استفاده کنید:   1. دوره‌های فشرده زبان انگلیسی رو بگذرانید.   این دوره‌ها معمولاً در مدت‌زمان کوتاهی (مثلا دو هفته الی یک ماه) برگزار میشن و به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های زبان انگلیسی خودتون رو در کوتاه‌ ترین زمان ممکن بهتر کنید.   مدت زمان لازم برای یادگیری زبان با دوره های فشرده به […]

یادگیری انگلیسی با فیلم – سطح پیشرفته

  در دو مقاله قبلی فیلمهای مناسب سطح مقدماتی و متوسط رو معرفی کردم و اما زبان آموزان سطح پیشرفته در تمام مهارت های زبانی، از جمله مهارت های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن، به سطح بالایی از مهارت دست یافته اند. آنها می توانند به راحتی مکالمات پیچیده را درک کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند. همچنین می توانند متن های پیچیده را با دقت و روانی بخوانند و بنویسند.   در ادامه، به برخی از ویژگی های […]

یادگیری انگلیسی با فیلم – سطح متوسط

  در مقاله قبلی فیلمهایی که مناسب سطح مقدماتی بود رو بررسی کردیم! در این مقاله فیلمهایی که مناسب سطح متوسط هستند رو بهتون معرفی می کنم.   زبان آموزان سطح متوسط زبان انگلیسی، که در استاندارد CEFR به عنوان B1 شناخته می شوند، دارای دانش و مهارت های زبانی زیر هستند:     درک مطلب: می تونن متن های واقعی و ادبی ساده رو درک کنند، حتی اگه شامل اصطلاحات و عبارات جدید باشند. درک شنیداری: می تونن مکالمات […]

یادگیری انگلیسی با فیلم – سطح مقدماتی

    تماشای فیلم های انگلیسی می تواند روشی سرگرم کننده و موثر برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. فیلم ها می توانند به شما کمک کنند تا درک خود را از زبان بهبود بخشید، واژگان جدید یاد بگیرید و لهجه خود را بهبود بخشید. در ویدئویی 7 تکنیک طلایی برای یادگیری انگلیسی از طریق فیلم رو آموزش دادم که حتما ببنید!   در اینجا چند فیلم انگلیسی عالی برای زبان آموزان مبتدی آورده شده است:   فیلم های کودکانه: فیلم […]

آیا کودکان می توانند پیش از آموختن الفبای فارسی، الفبای انگلیسی را بیاموزند؟

مقدمه   یادگیری زبان دوم یکی از مهارت های مهمیه که می تونه به کودکان در آینده کمک کنه. امروزه بسیاری از والدین به دنبال راه هایی برای آموزش زبان دوم به کودکان خود در سنین پایینن. یکی از گزینه های موجود، آموزش الفبای انگلیسی پیش از آموختن الفبای فارسیه. این موضوع با موافقت و مخالفت های زیادی روبروست.   مزایای آموزش الفبای انگلیسی پیش از الفبای فارسی     مطالعات دانشگاه هاروارد نشان می دهد که کودکان تا 3 […]

همه چیز درباره آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس (IELTS Mock) شبیه سازی سوالات، محیط و نحوه برگزاری آزمون اصلی آیلتس هست. در آزمون ماک، همه 4 مهارت آیلتس سنجیده میشه

عبارات پر کاربرد انگلیسی در ایمیل نویسی

بیاید با هم عبارات پر کاربرد انگلیسی در ایمیل نویسی رو یاد بگیریم! تقریبا هر موقعیت شغلی، تحصیلی و مهاجرتی در خارج از کشور به مکاتبات ایمیلی نیاز داره.  ایمیل نویسی بخصوص اولین قدم در گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کشورهای مختلف دنیاست و بدون یک عمکرد خوب در قالب‌بندی ایمیل، درخواست‌های شما به راحتی رد میشن.   عبارات پر کاربرد انگلیسی در ایمیل نویسی مجموعه‌ای از کلمات و ترکیبات واژه‌ای هستن که به صورت رسمی یا غیررسمی در ایمیل نویسی […]

همه چیز درباره مصاحبه آیلتس ترفندها و منابع

        در این مقاله می خوام همه چیز درباره مصاحبه آیلتس ترفندها و منابع مصاحبه آیلتس رو بهتون بگم! در واقع همون بخش Speaking  از آزمون IELTS هست که به صورت مجزا از بخش کتبی از آزمون دهنده یا همون Candidate گرفته میشه. مصاحبه آیلتس برای هر دو فرمت آکادمیک و جنرال یکی هست و هیچ فرقی از نظر نوع سوالات، دشواری و شیوه نمره‌دهی ندارن. حتی اگر شما آزمون رو به صورت آنلاین بخواید شرکت کنید، […]

بهترین برنامه یادگیری سریع زبان انگلیسی

. یادگیری سریع زبان انگلیسی هم مجموعه‌ای از روش‌ها و ایده‌ها در یادگیری زبان انگلیسی است که بر روی توانایی انسان در آموختن موضوعات جدید در بازه‌های زمانی کوتاه تمرکز دارد.

همه چیز در مورد آزمون EPT سال ۱۴۰۲

آزمون EPTکه مخفف عبارت English Proficiency Test می باشد، آزمونی برای ارزیابی دانش عمومی زبان انگلیسی دانشجویان دکتراست و توسط دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از شهر ها برگزار میشود.

آکسفورد ورد اسکیلز یا 4000 واژه؟

سلام دوستان یکی از سوالاتی که خیلی هاتون از من پرسیدید این بود که بلاخره کدوم مجموعه رو بخونیم آکسفورد ورد اسکیلز یا 4000 واژه؟ کدومش بهتره؟

کالوکیشن چیست؟

کالوکیشن (collocation) به دو یا چند کلمه گفته می‌شه که با هم استفاده می شن و بین اونها ارتباط معنایی وجود داره. در واقع ارتباط بین این کلمات براساس استفاده و هم‌نشینی اونها در متون مختلفه.

راه‌های یادگیری لیسنینگ

تقویت لیسنینگ از چالش‌های مهم زبان‌آموزان است. به همین خاطر در این مقاله بهترین راه‌های یادگیری لیسنینگ را به شما آموزش داده‌ایم.
اگر تازه می‌خواهید یادگیری زبان را شروع کنید یا اینکه مدت‌هاست برای تقویت لیسنینگ و مهارت شنیداری خود تلاش می‌کنید، این مطلب برای شما می‌تواند مفید واقع شود:

آموزش کاربردی و آسان مکالمات روزمره انگلیسی در سفر

آیا شما هم از انواع روش‌های سخت و طاقت‌فرسای یادگیری زبان انگلیسی خسته شده اید؟ آیا می خواهید زبان انگلیسی بیاموزید اما زمان زیادی برای مطالعه ندارید؟ آیا عاشق سفر کردن به نقاط مختلف دنیا هستید ولی با مکالکه زبان انگلیسی آشنایی ندارید؟ کتاب اسپیکینگ تیک‌آف به این نیاز شما به خوبی پاسخ می دهد.

یادگیری زبان انگلیسی

اگر قصد شروع کردن یادگیری زبان انگلیسی رو داری باید بهت تبریک بگم، اگه اراده داشته باشی و از امروز فراگیری زبان دوم رو اصولی و درست شروع کنی مطمئن باش تو هر سنی که هستی و هر هدفی از یادگیری زبان داری بهش میرسی.

تبریک روز پدر به انگلیسی

پدران همیشه برای ما نقش یک ابرقهرمان را بازی کرده اند. با ارسال پیام های زیبا در روز پدر به او نشان دهید که به یادش هستید و قدردان زحماتی هستید که برایتان کشیده است.   Happy Father’s day to the best Dad in the world! روز پدر به بهترین پدر دنیا مبارک.   Thanks Dad for everything you do for us. Happy Father’s Day. بابا جون به خاطر تمام زحماتی که برای ما می کشی ازت ممنونم. روزت مبارک. [...]

۳۶ لغت انگلیسی روز ولنتاین

جای بسی تاسف است که ایرانی ها هم همانند بسیاری از مردم سراسر دنیا ولنتاین را جشن می گیرند اما از سنت باستانی خود غافلند ما فکر می کنیم مرغ همسایه غاز است. در فرهنگ ایرانی، درست چند روز بعد از ولنتاین، روزی برای تکریم مقام زن و دختر جشن گرفته می شود

۸ افزونه مترجم برتر

در این مقاله میخواهیم افزونه های پرکاربردی را معرفی کنیم که برای ترجمه کلمات و متون در داخل مرورگرها کاربرد دارند. برای ما فارسی زبانان در بعضی مواقع در درک مطلبی به زبان انگلیسی مشکلات فراوانی برایمان در فهم مطالب ایجاد شده است، مثلا دسترسی ما به مترجم خیلی سخت بوده است و یا به هیچ گونه کتاب و یا فرهنگ لغتی دسترسی نداشته ایم.

تبریک شب یلدا به انگلیسی

یلدا یکی از شادترین جشن های ایرانیان است. یلدا یک جشن سنتی بسیار معروف و پرطرفدار در ایران است که طولانی ترین شب سال را تقدیس می کند و انقلاب زمستانی در نیمکره شمالی است. یلدا در زبان آسوری به معنای تولد است که بعد ها این لغت وارد زبان فارسی وارد شده است.

داستان کرونای من و ۳۰ لغت ضروری

می خوام در قالب یک داستان کوتاه معنای ۳۰ لغت ضروری راجع به کووید 19 رو توضیح بدم. لغاتی که بسیار یادگیری آن ها ضروری و مهم است.  خب بریم و داستان رو شروع کنیم.

آزمون دولینگو Duolingo در یک نگاه

دولینگو یک آزمون زبان انگلیسیِ آنلاین است. با توجه به شرایط شیوع همه‌گیر، این آزمون مورد توجه بیش‌تری هم قرار گرفته است. به طور کلی دانشگاه‌ها و سازمان‌های متعددی اعتبارِ این آزمون را برای اطلاع از سطح مهارت‌های زبانیِ شما پذیرفته‌اند. در این متن سعی می‌کنیم از کلیات این آزمون انگلیسی آنلاین باخبر کنیم. سعی می‌کنیم سوالاتِ کلی شما را تا انتهای متن پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

کاملترین آموزش در مورد تفاوت holiday و vacation

خیلی از شما در مورد تفاوت holiday و vacation پرسیدید. در این ویدیو تفاوت این دو کلمه رو به همراه چند تا اصطلاح با حال با هم بررسی می کنیم و یاد می گیریم که به غیر از این دو کلمه از چه کلمات دیگه ای برای تعطیلی استفاده میشه!

برنامه‌ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

سوالی که باید از خودتون بپرسید اینه که برای چی می‌خواید زبان انگلیسی رو یاد بگیرید؟ توی این متن ما به روش‌های مختلفی اشاره می‌کنیم که شما بتونید از طریق اونا به روشی موثر و سریع برای رسیدن به اهدافتون توی یادگیری زبان انگلیسی کمک کنه.

آیلتس یا تافل؟ تافل معتبره تره یا آیلتس؟ بررسی و مقایسه

مدرک زبان، یکی از مهم ترین مدارکی که برای مهاجرت و یا ادامه تحصیل در کشورهای خارجی انگلیسی زبان ضروری و لازم است. این روزا، بیشترین سوالی که بچه ها در خصوص زبان ازم میپرسن اینه که تافل بدم یا آیلتس؟! آیلتس راحت تره یا تافل؟! تافل معتبرتره یا آیلتس؟

8 سایت برای تقویت لیسنینگ

توی این مقاله 8 تا سایت خفن برای تقویت لیسنینگ رو بهتون معرفی کنم که کمک می کنن تا درک مطلب شنیداری شما خیلی تقویت بشه.

معرفی 32 عنوان از بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان انگلیسی

در این مقاله به معرفی 32 عنوان از بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان انگلیسی پرداخته ایم و سعی کرده ایم توضیحی مختصر همراه با نمونه ی هر کتاب در اختیارتون قرار دهیم.

هدفگذاری در سال نو

در این مقاله سعی کردم رایج ترین تصمیماتی که افراد در سال نو میگیرن رو آموزش بدم و البته توی همین جملات یک سری اصطلاح کاربردی هم وجود داره. پس حتما با دقت این جملات رو بخونید!

تبریک روز مادر به انگلیسی

پیام های کوتاه روز مادر یک روش عالی برای تشکر از مادرتان به خاطر تمام کارهایی است که برای شما انجام داده است. با این پیام ها به او بگویید که فوق العاده است و یک روز شگفت انگیز برای او آرزومندید.

4 روش جادویی حفظ لغات

یادگیری لغت پاشنه آشیل خیلی از زبان آموزانه. نگران نباشید من مسعود اکبری هستم و می خوام در یک ویدیوی سه قسمتی براتون توضیح بدم که چجوری سریع تر لغات انگلیسی رو یاد بگیریم، به یاد بیاریم و ازشون استفاده کنیم.

12 حرکت فیزیکی مهم در انگلیسی

در مقاله ” ۱۲ حرکت فیزیکی مهم به انگلیسی” این عبارت های فعلی را به شما معرفی می کنم. این عبارت ها در انگلیسی واقعی کاربرد های فراوانی دارند.

فعالیت های روزانه به انگلیسی

صحبت کردن در باره فعالیتهای روزانه به زبان انگلیسی از رایج ترین موضوعات در مکالمات روزمره است. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ام تا کارهای روزمره یا همون Daily Routines and Activities به زبان انگلیسی رو همراه با مثال و توضیحات کاربردی براتون توضیح بدم.

آموزش 100% رایگان و سریع زبان انگلیسی

در این مقاله سعی می کنم آموزش 100% رایگان و سریع زبان انگلیسی رو برای کسانی که در حال یادگیری زبان هستند یا تازه قصد دارن یادگیری زبان رو شروع کنن ارائه کنم. در واقع من در این مقاله به سوالات و یا ابهامات شما در زمینه یادگیری سریع زبان انگلیسی پاسخ داده ام.

چجوری بدون فکر کردن و ترجمه کردن به راحتی صحبت کنیم؟

میتونم انگلیسی صحبت کنم اما قبل از اینکه چیزی بگم ناچارم جملاتم رو به زبان فارسی بگم و بعد اون رو به انگلیسی ترجمه کنم و بگم. به همین خاطر فکر می کنم اصلا نمیتونم راحت به انگلیسی صحبت کنم.

افعال معکوس در انگلیسی بریتیش

در این مقاله می خواهیم طعنه و کنایه های انگلیسی بریتیش رو با هم بررسی کنیم و نسبت به فرهنگ مردم بریتانیا بیشتر آگاهی پیدا کنیم.

کاملترین لیست افعال بی قاعده (Irregular Verbs)

افعال بی قاعده افعالی هستند که شکل گذشته و سوم آنها ed نمی‌گیرد. یعنی شکل گذشته و سوم آنها در بیشتر مواقع با فعل تفاوت دارد. به همین دلیل به آنها افعال بی قاعده میگوییم و باید آنها را حفظ کرد.

بهترین فیلم ها برای یادگیری انگلیسی

آیا واقعا کاری بهتر از این هم هست که آخر هفته روی مبل لم بدهید و با یک کاسه پاپ کورن یک فیلم عالی تماشا کنید؟ و چقدر عالی می شود اگر بتوانید این اوقات فراغت خود را با یادگیری زبان انگلیسی همراه کنید.

یادگیری سریع لغات با آنکی

اگر تا به حال برای یادگیری سریع لغات زبان انگلیسی تلاش کرده باشید، پس حتماً با مشکلات یادگیری آن ها آشنا هستید. شاگردان من معمولاً از این موضوع شاکی اند که حافظه ضعیفی دارند و موارد خوانده شده را فراموش می کنند؛ و این یک موضوع کاملاً طبیعی است.

12 اپلیکیشن برتر اندروید و IOS برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و گوشی همراه هوشمند نیز در اختیاردارید فرصتی بزرگ پیش روی شماست تا در حال حرکت نیز از یادگیری زبان انگلیسی بهره‌مند شوید.

فعل need و کاربردهای آن در زبان انگلیسی

در این مقاله قصد دارم در مورد کاربردهای need و نکات مهم اون براتون بگم. فعل Need یک فعل نیمه مداله. به این معنا که هم نقش فعل اصلی رو داره هم نقش فعل کمکی.

یادگیری انگلیسی با سوره قدر

یادگیری انگلیسی با سوره قدر می تواند ارزش این شب را دو چندان نماید. هم به این سفارش پیامبر عمل کرده ایم که فرموده “اطلبوا العلم من المهد الی الهد” (ز گهواره تا گور دانش بجوی).

پرش از سطح متوسط به سطح پیشرفته زبان انگلیسی

ی تجربه چندین ساله خود در حوزه آموزش زبان انگلیسی، زبان آموزان زیادی رو دیده ام. برخی از آن ها از سطح مناسبی از انگلیسی برخوردار بودن و برخی دیگر تا ترم های بالای کلاس های زبان شرکت کرده اند. اما بعد ناگهان به دلایلی یادگیری زبان رو رها کردن.

مشاغل به انگلیسی

تعداد شغل ها و حرفه ها به انگلیسی فراوان هستند اما در این مقاله به معرفی مهم ترین رایج ترین شغل ها می پردازیم. شما می توانید این لغات را به فرزندان خود آموزش دهید و همینطور در فعالیتها و بازیهای گروهی از آن ها استفاده کنید.

5 عادت مهلک در یادگیری زبان

اگه سال ها است انگلیسی می خونید ولی هنوز پیشرفت قابل توجهی نداشتید، احتمال خیلی زیاد یکی از 5 عادت اشتباه زیر رو دارید و باید هر چه زودتر این عادات را ترک کنید!

سیر تا پیاز مصاحبه شغلی به انگلیسی

مصاحبه شغلی، از اون قبیل مصاحبه هاست که معمولاً برای هر فردی در دوره کاری‌ اش اتفاق می‌افته. ماهیت مصاحبه شغلی به خودی خود استرس زاست و اگه فرد برای اولین بار هست که قصد داره در اون شرکت کنه و یا هیچ شناخت و ایده ای از روند مصاحبه شغلی نداره، نه تنها استرسش چندین برابر میشه، بلکه به کل گیج و سردرگم هم میشه.

چرا نمی توانیم انگلیسی یاد بگیریم؟

چرا واقعا انگلیسی یاد نمی گیریم؟ آیا ربطی به ژن دارد؟ آیا واقعا استعداد یادگیری نداریم؟ راستش موضوع هیچ ارتباطی به ژن یا استعداد ندارد. پاسخ این سوال را در هشت مورد خلاصه کرده ام تا ببینید دلیل آن چقدر ساده است.

اسپیکینگ آیلتس – پارت 1

در این مقاله و در ادامه سری مقالات همه چیز درمورد آزمون آیلتس، قصد دارم اطلاعات جامع و کاملتری از آزمون اسپیکینگ آیلتس در اختیار شما قرار بدم تا از هم نحوه سنجش خود در این آزمون و هم با نمونه سوالات متداول اسپیکینگ آیلتس و نمونه پاسخ به آن ها مطلع و آشنا بشید. پس با ما همراه باشید.

کنکور زبان

اگه قصد دارین یادگیری زبان انگلیسی رو به صورت حرفه ای دنبال کنین و علاقه زیادی به تحصیل در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه دارین، خواندن این مقاله رو بهتون پیشنهاد میدم چون مختص شماست.

انگلیسی واقعی یا انگلیسی کتابی؟

انگلیسی واقعی یا انگلیسی کتابی؟ اگر هدف شما این است که اسپیکینگ مدرن را به صورت فلوئنت (روان) یاد بگیرید باید به تمرین مکالماتی بپردازید که توسط بومی های انگلیسی زبان هر روز استفاده می شوند. این منطقی ترین راه برای تقویت مهارت اسپیکینگ است.

همه چیز در مورد رایتینگ آیلتس

بخش رایتینگ آزمون آیلتس، یکی از چالش برانگیزترین بخش های این آزمون است؛ به طوری که حتی انگلیسی زبانان بومی هم که دایره لغتی بسیار گسترده و تسلط کاملی به گرامر این زبان دارند هم گاهی نتوانسته اند در بخش Writing به نمره دلخواه خود دست پیدا کنند.

انگلیسی در فرودگاه

در این مقاله، اصطلاحات پرکاربرد در فرودگاه و هنگام سوار شدن به هواپیما رو بهتون معرفی کنم. با به خاطر سپردن این عبارات، اعتماد به نفس شما در سفرهای بعدی بالاتر خواهد رفت، در شرایط پر تنش قرار نخواهید گرفت و می تونین مثل یک مسافر حرفه ای رفتار کنین.

همه چیز در مورد آزمون آیلتس

IELTS مخفف (International English Language Testing System) است و توانایی افراد را در چهار بخش  لیسنینگ, ریدینگ, رایتینگ و اسپیکینگ ارزیابی می کند. متقاضیان اصلی این آزمون افرادی هستند که قصد مهاجرت و یا ادامه تحصیل در یکی از کشورهای بین المللی را دارند.

35 عبارت فعلی با Take

در این مقاله به معرفی 35 عبارت فعلی پرکاربرد می پردازیم. سعی کنید این عبارات را تا جای ممکن در گفتار و نوشتار خود به کار ببرید. مثلا با هر کدام حداقل دو جمله بنویسید و آن جملات را با صدای بلند تکرار کنید تا به خوبی به حافظه بلند مدت شما وارد شوند.

7 اصل مهم درک مطلب کنکور

یکی از مشکلات اساسی داوطلبان کنکور، پاسخگویی به سؤالات درک مطلب است. هر داوطلبی باید به سؤالات دو متن در مدت زمانی اندک (5 دقیقه برای 4 سؤال هر متن) پاسخ دهد و این کار نیاز به مهارت و سرعت عمل دارد.

10 روش یادگیری لغات زبان انگلیسی

برای بسیاری از دانش آموزان کنکور همواره این سوال وجود دارد که چگونه سریع تر لغات را یاد بگیریم؟ من کامران معتمدی هستم و در این مقاله قصد دارم راهکارهایی ساده ولی کاربردی را به شما دوست خوبم نشان دهم که با استفاده از آنها می توانید لغات را سریع تر به خاطر بسپارید.

اصطلاحات مد و فشن در زبان انگلیسی

آیا می دونید دونستن اصطلاحات مد و فشن در زبان انگلیسی به عنوان بخشی از حوزه واژگان یک ضرورت محسوب میشه؟  اگه بخواین به انگلیسی در مورد مد و سبک پوشش صحبت کنید چی می گین؟ از چه لغات و اصطلاحات مربوط به مد باید استفاده می کنید تا بتونید در مورد ظاهر و نحوه پوشش یک شخص صحبت کنید؟   این روزها و با توجه به تبلیغاتی که از تلویزیون و رسانه های مختلف میشه، روز به روز به […]

52 لغت و اصطلاح داغ تابستانی

تابستان گرم از راه رسیده و بهترین فرصت مهیاست تا ضمن تفریح و مسافرت از درخشش خورشید زیبا لذت ببریم. بیایید در کنار لذت بردن از فرصت تابستان به یادگیری زبان انگلیسی نیز بپردازیم.

لغات و مکالمات مربوط به رستوران

آشنایی با لغات و مکالمات مربوط به رستوران از جمله مواردی است که در یادگیری زبان انگلیسی برای هر زبان آموز لازم است. طبیعی است برای سفارش غذا در یک رستوران خارجی بایستی با یک دسته لغات و جملاتی آشنا باشیم.

یادگیری انگلیسی در 10 جلسه رویا یا واقعیت؟

یادگیری انگلیسی در 10 جلسه رویا یا واقعیت؟!! بله، احتمالا افراد یا سایتهایی را دیده اید که مدعی هستند که ظرف ۳۰ روز یا حتی ۱۰ روز (!!!!!) به شما زبان انگلیسی را به طور کامل آموزش می‌دهند!

“گرسنه ام” به انگلیسی چی میشه؟

اصطلاحات فوق کاربردی مکالمات در زبان انگلیسی کدامند؟ خیلی وقتها هست که می خواهیم بدانیم معادل یک اصطلاح فارسی در انگلیسی دقیقا چیست. مثلا “گرسنه ام” به انگلیسی چی میشه؟ یا “آشتی کردن” به انگلیسی چی میشه؟

بلایای طبیعی به انگلیسی

دانستن لغات مربوط به آب و هوا و بلایای طبیعی یکی از موضوعات کاربردی در یادگیری زبان انگلیسی است. از این رو برای تسلط بیشتر در مکالمه انگلیسی به معرفی پر کاربرد ترین لغات مربوط در این زمینه می پردازیم.

انواع تبریک به زبان انگلیسی

در این مقاله می خواهیم انواع تبریک به زبان انگلیسی را بررسی کنیم. موضوعات انتخاب شده در این مقاله عبارتند از: تبریک به مناسبت فارغ التحصیلی، پیام تبریک ازدواج، تبریک تولد، پیام تبریک به مناسبت دستاورد، آرزوی موفقیت در کار، تبریک برای موفقیت

جواب تبریک عید به انگلیسی

در این مقاله می خواهیم چند نمونه از جواب تبریک عید به انگلیسی را بررسی کنیم. هر چند برای گفتن جواب تبریک عید نوروز به زبان انگلیسی میتوان جملات متعددی به کار برد اما به گفتن 19 جمله بسنده می کنیم.

اصطلاحات مرتبط با رنگ ها

دانستن اصطلاحات مرتبط با رنگها در یادگیری زبان انگلیسی ضروری است. به همین منظور در این مقاله به بررسی اصطلاحات مرتبط با رنگ ها به صورت طبقه بندی شده می پردازیم.

چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟

چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟ اصلا چه فایده ای دارد؟ این همه وقت و انرژی بگذاریم که چی؟ بله، احتمالا افرادی که نسبت به یادگیری انگلیسی معترض هستند حق داشته باشند. اما باید بگویم اگر چه یادگیری زبان انگلیسی ممکن است چالش برانگیز و زمان بر باشد، اما همچنان نمی توان ارزش بالای یادگیری و فرصت های بسیاری را که ایجاد می کندنادیده گرفت.

جملات عاشقانه انگلیسی با ترجمه فارسی

به راستی علت حضور ما در این سیاره چیست؟ بهترین پاسخی که می توان به این سوال داد این است که “برای عشق ورزیدن”. سخن از عشق در کلام عرفا بسیار گفته شده مثلا حضرت حافظ می فرماید:

20 اصطلاح انگلیسی روزمره

جملات و اصطلاحات روزمره انگلیسی از جمله مواردی هستند که در مکالمات روزمره انگلیسی کاربرد فراوانی دارند. از این رو در این مقاله سعی کردیم 20 اصطلاح انگلیسی روزمره  را به شما عزیزان معرفی کنیم که همه این موارد در مکالمات روزمره انگلیسی آمریکایی و بریتیش کاربرد زیادی دارند.

101 روش برای گفتن آفرین

ترجمه اصطلاحات فارسی به انگلیسی اغلب کار دشواری به نظر می رسد. بویژه وقتی می خواهیم شخصی را تشویق کنیم. در یکی از درسهای محصول انگلیسی ترافیکی ده روش رایج برای تشویق افراد را معرفی کرده ایم.   اما در اینجا می خواهیم 101 روش گفتن آفرین در انگلیسی را به شما معرفی کنیم تا هر موقع خواستید زیر یک پست خوب از فردی تعریف کنید یا به هر مناسبت دیگری به اصطلاحاتی برای این منظور نیاز داشتید، بتوانید انبوهی [...]

جنین چگونه زبان یاد می گیرد؟

اگر خانمی باردار هستید و می خواهید فرزندی چند زبانه پرورش دهید، احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بدانید که نوزاد شما همین حالا در رحم شما در حال یادگیری دو یا چند زبان است.

101 روش برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر تا به حال برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کرده اید احتمالا روشهای مختلفی را تست کرده اید مثل:
آموزش زبان انگلیسی از صفر، آموزش زبان انگلیسی آنلاین، آموزش زبان انگلیسی در 50 روز، آموزش زبان انگلیسی تصویری، آموزش زبان انگلیسی در خانه، آموزش زبان انگلیسی رایگان، آموزش زبان انگلیسی نصرت، آموزش زبان انگلیسی مکالمه و …

امام حسین از دیدگاه کریس هیووِر

امام حسین‌(ع) شخصیتی است که محدود به یک مکان و یک مذهب و یک عده خاص نیست. امروزه می بینیم که حتی هموطنان زرتشتی و مسیحی عزیزمان در روز عاشورا به احترام امام حسین علیه السلام و حرکت او به سوگ می‌نشینند و یا در مراسم عزاداریش شرکت می‌کنند.

انگلیسی با طعم پاپ کُرن

اگر می خواهید از طریق فیلم به یادگیری زبان بپردازید، برای آن که بتوانید به طور کامل صحبتهای بازیگران را بفهمید قطعا با مشکلاتی روبرو خواهید شد. با رعایت موارد گفته شده در این مقاله می توانید بهترین نتیجه را از تماشای فیلمهای زبان اصلی به عنوان ابزاری قدرتمند برای یادگیری زبان انگلیسی بگیرید!   نخست ببینیم چرا زبان را باید از طریق فیلم یاد بگیریم؟   در پاسخ به این سوال که چرا بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی از […]

21 اصطلاح در زمین فوتبال

در مقاله قبل به معرفی اصطلاحات پر کاربرد در ورزش فوتبال پرداختیم. در ادامه بخش دیگری از این اصطلاحات و لغات را با هم بررسی می کنیم که در آموزش زبان انگلیسی بسیار رایج بوده و از طرفی هر زبان آموز در یادگیری زبان انگلیسی باید بهره ای از این لغات و اصطلاحات پر کاربرد داشته باشد.

جام جهانی و اصطلاحات فوتبالی

فوتبال یکی از محبوب ترین بازی های دنیاست. تقریبا همه افراد در همه کشورها فوتبال بازی می کنند. از بچه های خردسال در کوچه و خیابان و زمینهای خاکی گرفته تا  بازیکنهای حرفه ای در استادیوم های بزرگ. امروزه  میلیاردها نفر در سراسر جهان به تماشای فوتبال حرفه ای می نشینند و احتمالا این ورزش از پر بیننده ترین ورزش  های جهان محسوب می شود. به منظور ایجاد تنوع در یادگیری انگلیسی و نیز به بهانه جام جهانی 2018 روسیه، [...]

15 مانع جدی در یادگیری زبان

یادگیری زبان جدید کار ساده ای نیست، با این حال هستند زبان آموزان بسیاری که خود با دست خودشان این فرایند را دشوارتر می سازند. این دسته از زبان آموزان اغلب مرتکب اشتباهاتی رایج شده و خود را در موانعی بزرگ محصور می سازند.

انگلیسی در مطب

اگر در یک کشور خارجی ناچار به مراجعه به پزشک شوید، قطعا پزشک سوالاتی در خصوص علایم بیماری از شما خواهد پرسید. شما نیز باید در مورد علایم و نشانه های بیماری خود پاسخهایی مرتبط به پزشک ارایه کنید.

متخصصین پزشکی به انگلیسی

در مقاله قبل به معرفی داروها و تجهیزات پزشکی در انگلیسی پرداختیم. در این مقاله لغات مربوط به متخصصین پزشکی را  به انگلیسی بررسی می کنیم. داشتن دایره واژگان زیاد یکی از ملزومات اصلی در یادگیری زبان انگلیسی است. پس سعی کنید با استفاده از لغات مربوط به پزشکی در نوشتار و گفتار خود دامنه واژگان خود را هر روز بیشتر و بیشتر افزایش دهید.

31 دارو و تجهیزات پزشکی در انگلیسی

اگر مقاله قبل را دنبال کرده باشید می دانید که در آن مقاله قبل به معرفی بیماری های رایج به انگلیسی پرداختیم. این مطالب برای دوستداران رشته پزشکی بسیار جذاب بود و با استقبال فراوان روبرو شد.از این رو در این مقاله می خواهیم نام داروها و وسایل پزشکی را به انگلیسی آموزش دهیم.

بیماری های رایج به انگلیسی

اگر در یک کشور انگلیسی زبان بیمار شوید و به بیمارستان و یا مطب پزشک مراجعه کنید دانستن نام بیماریها به زبان انگلیسی برایتان بسیار ضروری است. پس اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید بیایید در این مقاله اسامی بیماریهای رایج به زبان انگلیسی را با همدیگر بررسی کنیم.

38 اصطلاح کاربردی در مورد بیماری

در مقاله قبل از اهمیت یادگیری لغات و اصطلاحات پرکاربرد و ارتباط آن با یادگیری زبان انگلیسی گفتیم. و اشاره کردیم که یادگیری لغات و اصطلاحات پزشکی به شما کمک می کند تا در مکالمات روزمره راحت تر بتوانید در محیط بیمارستان، داروخانه و یا مطب پزشکان ارتباط ایجاد کنید.

بیماریها و 41 لغت کاربردی

شما هم جمله معروف عقل سالم در بدن سالم است را شنیده اید که ترجمه‌ای از عبارت معروف لاتین Mens sana in corpore sano به همین معنی است. فردوسی بزرگ نیز به شکلی دیگر این مفهوم را بیان می کند.

زمانها در زبان انگلیسی

برخی از زبان آموزان می خواهند بدانند که اهمیت گرامر در زبان انگلیسی چیست؟ و اساسا گرامر آری یا خیر؟ در پاسخ به این سوال که آیا باید گرامر بخوانیم یا نه باید گفت نمی توان نقش گرامر را به عنوان سنگ زیر بنای یک زبان نادیده گرفت.

اصطلاحات خوراکی در انگلیسی

در این مقاله به بررسی اصطلاحات انگلیسی مرتبط با خوراکی ها می پردازیم. این دسته از اصطلاحات، آموزش زبان انگلیسی را با تنوع همراه کرده و بالطبع یادگیری زبان انگلیسی را برای زبان آموزان شیرین تر می سازد.

بهار دلکش و 27 لغت و اصطلاح کاربردی

اکنون بهار دلکش از راه رسیده و زندگی و آغازی نو را نوید می دهد. بوی باران و سبزه و نیزعطر بهار همه جا پیچیده است. بیایید ما نیز با رسیدن بهار جاودانه به یادگیری لغات و اصطلاحاتی با این موضوع بپردازیم.

طبیعت و 20 اصطلاح کاربردی

بهار از راه فرا رسیده و عطر خوش شکوفه ها، سرسبز شدن طبیعت و رستن گیاهان همگی نوید زندگی دوباره را می دهند. بر این اساس تصمیم گرفتیم در اولین مقاله امسال به معرفی بیست اصطلاحات کاربردی مرتبط با طبیعت بپردازیم!

54 اسلنگ ضروری که باید بدانید – قسمت آخر

در قسمت آخر این مقاله از سری مقالات دکتر زبان می خواهیم به بررسی هجده اسلنگ باقیمانده از مجموعه 54 اسلنگ پرکاربرد در انگلیسی بریتیش و امریکن بپردازیم.

54 اسلنگ ضروری که باید بدانید – قسمت دوم

در بخش اول از مقاله “54 اسلنگ ضروری که باید بدانید” شما را با مفهوم اسلنگ و نمونه های رایجی از این نوع اسلنگها در انگلیسی بریتیش و امریکن آشنا کردیم. و حالا در بخش دوم این مقاله به آموزش هفده اسلنگ دیگر می پردازیم.

54 اسلنگ ضروری که باید بدانید – قسمت اول

یادگیری اسلنگها یکی از دشوارترین مباحث یادگیری زبان انگلیسی است. به جهت اهمیت و کاربرد فراوان آنها در انگلیسی واقعی توصیه می کنیم که هر زبان آموز تا حد امکان با انواع اسلنگها در انگلیسی بریتانیایی و امریکایی آشنا شود.

15 عبارت فعلی کاربردی با call

یکی از مباحث ضروری و پرکاربرد در زبان انگلیسی عبارات فعلی هستند. برای این که بتوانید مفهوم و معنای جملات را بهتر متوجه شوید و به همان ترتیب منظور خود را بهتر منتقل کنید باید با این دسته کلمات آشنایی عمیقی داشته باشید. در این مقاله به معرفی پانزده عبارت فعلی با فعل call می پردازیم.

9 اصطلاح پرکاربرد مرتبط با فن آوری

سلام در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با 9 اصطلاح پرکاربرد مرتبط با فن آوری آشنا کنیم. امروزه فن آوری زندگی همه ما را تحت تاثیر خود قرار داده و هر روز دامنه تاثیرات آن بر روند تغییر زندگی افراد گسترده تر می گردد.

27 اصطلاح زمستانی برای گرم شدن – قسمت دوم

در مقاله قبلی به آموزش 14 اصطلاح کاربردی در مورد زمستان پرداختیم. در ادامه شما را با سیزده اصطلاح کاربردی دیگه اشنا می کنیم.

27 اصطلاح زمستانی برای گرم شدن – قسمت اول

اینجا ایران، نیمکره شمالی – زمستان است و هوا بس ناجوانمردانه سرد… مدتها بود در کشور عزیزمان شاهد بارش برف نبودیم اما الان به لطف خدا در اکثر نقاط کشور بارش سنگین برف را داشته ایم.

عبارات کلیدی در مکالمات تلفنی – قسمت دوم

در مقاله قبلی به معرفی 5 راهکار پرداختیم تا بتوانید اصطلاحات مربوط به تلفن را بهتر یاد بگیرید. همین طور برای مراحل مختلف تلفن زدن یک سری جملات کلیدی معرفی کردیم. در این مقاله ادامه این جملات کاربردی را با هم بررسی می کنیم.

عبارات کلیدی در مکالمات تلفنی – قسمت اول

شاید شما نیز بسته به شغل و حرفه خود نیازمند انگلیسی صحبت کردن با تلفن باشید. و البته ممکن است از این امر خیلی واهمه داشته باشید. وقتی دوچرخه سواری را آغاز کردید ابتدا بارها زمین خوردید اما پس از مدتی به راحتی و بدون فکر کردن دوچرخه سواری می کنید.

7 اشتباه مهلک در یادگیری انگلیسی

شاید تا بحال از خود پرسیده باشید که چگونه می توان  به یک زبان آموز موفق تبدیل شد؟   چرا به ظاهر برخی زبان آموزان با استعداد هستند و برخی دیگر نسبت به بقیه سریعتر زبان را یاد می گیرند و زودتر به اعتماد به نفس می رسند؟ چرا تسلط به زبان انگلیسی به نظر تا این حد دشوار است؟ هر کسی که می تواند به یک زبان صحبت کند پس می تواند به دو زبان یا بیشتر نیز صحبت [...]

روشهای فکر کردن به انگلیسی

چرا فکر کردن به انگلیسی اهمیت دارد؟ آیا موقع صحبت کردن دائما فکر می کنید؟ و نمی توانید به همان سرعت که صحبت می کنید فکر کنید؟ شاید هم می خواهید ایده ای را ابراز کنید اما همیشه برای یافتن کلمه و عبارت مناسب با مشکل مواجه هستید؟   هر چه سطح شما در انگلیسی مبتدی تر باشد این وقفه بیشتر است.  برای این که این مشکل را حل کنید باید بتوانید به انگلیسی فکر کنید.   ابتدا ببینیم چرا [...]

بهره وری 100 درصدی از محتوا در یادگیری انگلیسی

احتمالا شما نیز از انبوه اطلاعاتی که در رسانه های اجتماعی با آن رو به رو می شوید دچار سر در گمی شده اید. هزاران مطلب انگلیسی که روزانه در رسانه های مختلف اجتماعی منتشر می شوند. آدم می ماند که برای  بیشترین بهره برداری از محتواهای موجود در انگلیسی از کجا باید شروع کرد. در این جا به معرفی ۴ راه کار برای استفاده بهینه از محتواهای مربوط به یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم.   اول: الویت های خود [...]

تنها نکته مهم برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر بخواهیم برای یادگیری انگلیسی فقط روی یک چیز تمرکز کنیم آن مورد کدام است؟ چگونه می توانیم بیاندیشم و در زبان انگلیسی قدرتمند شویم؟   اخیرا کتابی خواندم تحت عنوان “The One Thing” نوشته گری کلر و جی پاپاسان. این دو نفر در زمینه املاک فعالیت می کنند و بسیار موفق هستند و تا به حال کتاب های زیادی نوشته اند. خلاصه این کتاب این است که برای موفق شدن فقط روی یک چیز تمرکز کنید. در این کتاب [...]

گلچین کلمات از باغ زبان انگلیسی

از کجا باید شروع کنم؟راستی از بین این همه کلمه باید چه کلماتی را باید یاد بگیرم؟ مطمئن ام اغلب شما هنگام یادگیری یک زبان جدید چنین سوالاتی را از خودتان می پرسید.   اما وقتی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستیم به چه صورت بایستی کلمات را انتخاب کنیم؟   بر اساس تجربه  می توانم بگویم که دراغلب مدلهای یادگیری زبان، هنوز شیوه سنتی یادگیری لغات از طرفداران بیشتری برخوردار است.   در این روش ابتدا لغات روزمره ساده [...]

یادگیری گرامر با فرمول بودا

آیا می خواهید گرامر زبان انگلیسی خود را به راحتی تقویت کنید؟ در این مقاله می خواهم به معرفی فلسفه بودا برای یادگیری زبان انگلیسی بپردازم. البته شاید برایتان عجیب به نظر برسد. ولی به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بهتر متوجه منظورم بشوید.   نام این متد، فرمول بوداست. البته من بودایی نیستم. اما با معرفی این فرمول قصد دارم به علاقه مندان یادگیری زبان انگلیسی کمک کنم تا با اعتماد به نفس بیشتری انگلیسی را صحبت کنند. [...]

برای یادگیری زبان انگلیسی چه مقدار زمان لازم است؟

برای یادگیری زبان انگلیسی چه مقدار زمان لازم است؟ این سوالی است که اغلب افراد علاقه مند به یادگیری زبان می پرسند. برخی ادعا می کنند سه ماه، عده ای معتقدند یک سال و ... اما راستش را بخواهید پاسخ به این سوال مهم چندان ساده نیست. ولی بهر حال به عنوان یک فرد علاقه مند به زبان باید بدانید که چه موقع به این هدف خواهید رسید. قبل از پرداختن به این موضوع باید به دو نکته اساسی توجه [...]

معجزه یادگیری زبان در صبح

آیا قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید اما وقت این کار را ندارید؟ قبلا تمام این بهانه ها را یا شنیده ایم و یا برای توجیه خودمان از این دست بهانه ها تراشیده ایم.   اخیرا کتاب جالبی با عنوان " معجزه صبح" نوشته ی " هال اِلرود" به چاپ رسیده است. این کتاب کوچک  دارای تمریناتی در خصوص نحوه برنامه ریزی کردن در صبح است. تا در نتیجه کمتر دچار استرس شده، آدم موفقی شویم و در طول روز [...]

سه روش حرفه ای حفظ لغات

احتمالا واژگان مهم ترین بخش در یادگیری هر زبان به شمار می رود. بدون واژگان، نمی توان صحبت کرد. با یک بانک واژگان مختصر می توانیم منظور خودمان را بیان کنیم؛ بی آنکه با گرامر آن زبان آشنایی داشته باشیم. مانند: آب، غذا، اتوبوس و ... .   توسعه بانک لغات امری است بسیار مهم و کلیدی، اما از طرفی می تواند خیلی نیز خسته کننده باشد. اما برای اینکه به زبان انگلیسی کاملا مسلط صحبت کنید، باید بهره مناسبی [...]

۵ ترفند عالی برای یادگیری زبان ویژه افراد پر مشغله

آیا تمایل به یادگیری زبان دارید، اما وقتش را ندارید؟ یادگیری زبان فقط مختص دانش آموزان و افراد بازنشسته نیست. با یک برنامه ریزی و اندکی خلاقیت می توانید حتی با یک برنامه کاری پر ترافیک نیز به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.   راز کار در این است که تا حد ممکن کارهای روزانه خود را با موضوع یادگیری زبان پیوند بزنید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست هر روز بخشی از برنامه خود را اختصاصا به یادگیری زبان بپردازید. [...]

۵ نکته عجیب اما واقعی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی

اگر به شما بگویم هر آنچه در مورد یادگیری زبان آنگلیسی یاد گرفته اید همه اشتباه بوده است چه خواهید گفت؟ اصلا چرا باید یک زبان جدید یاد بگیریم؟   خب، یادگیری زبان جدید امتیازات خاص خود را دارد.   اصلا  وقتی یادگیری یک زبان این قدر راحت، در دسترس و ارزان است، چرا که نه؟ یادگیری زبان دوم و سوم فوق العاده اثر بخش و زیبا است- آنقدر با شکوه که واژه ای برای بیان آن سراغ ندارم! حتی [...]

چگونه به سادگی زمان بیشتری برای یادگیری انگلیسی خلق کنیم؟

امروز قصد داریم در مورد زمان مطالعه ی زبان انگلیسی صحبت کنیم.   فکر می کنید هر روز چند ساعت برای جستجو در اینترنت، خواندن بلاگ ها، بررسی سایت های جدید، فیلم  دیدن، کامنت گذاشتن و غیره هدر می دهید؟   اخیرا در یک نظرسنجی مشخص شده که هر فرد به طور میانگین ۱۳ ساعت در هفته، به جز چک کردن ایمیلها آنلاین است!! (البته این میزان شامل زمانی که صرف تماشای تلوزیون می کنیم نمی شود.)   حالا از [...]

یک تکنیک جالب برای یادگیری حروف اضافه

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2017%252F02%252Fan-amazing-tactic.mp3%7C%7C%7C }}{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+PDf+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2017%252F02%252Fan-amazing-tactic.pdf%7C%7C%7C }} چرا یادگیری حروف اضافه این قدر دشوار است؟ اکثر زبان آموزان در استفاده از حروف اضافه انگلیسی با مشکل مواجه اند.دلیل آن هم موارد مختلفی مثل قوانین، استثنائات و … است. اگر می خواهید با حروف اضافه به مشکل برنخورید به یک نکته توجه داشته باشید. هیچ وقت نپرسید چرا؟   چرا از حرف اضافه “for” استفاده می کنیم نه “to”؟ چرا برای ماهها از حرف اضافه “in” استفاده می کنیم اما برای [...]

5 راه تضمینی برای یاد نگرفتن زبان انگلیسی

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2017%252F01%252F5-guaranteed-ways.mp3%7C%7C%7C }}{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+PDf+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2017%252F01%252F5-guaranteed-ways.pdf%7C%7C%7C }} سلام به شما دوست خوبم. احتمالاً شما دوست عزیز که الان در حال خواندن مقاله ۵ راه تضمینی برای یاد نگرفتن زبان انگلیسی هستید خیلی دوست دارید که به زبان انگلیسی مسلط شوید. اما پیشرفت چندان چشمگیری نمی کنید.   راستی چرا تسلط به زبان انگلیسی تا این حد غیر ممکن به نظر می رسد؟ براساس تجربه تدریس بیش از ده سال متوجه شده ام که زبان آموزان غالباً 5 راه تضمینی برای [...]

کیش و مات غول انگلیسی در 3 حرکت

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2017%252F01%252FUntitled.mp3%7C%7C%7C }} آیا تا بحال این احساس به شما دست داده که هیچ وقت انگلیسی را یاد نخواهید گرفت؟ تا بحال چند بار کلاس های آموزشگاه، معلم خصوصی را امتحان کرده اید ولی نتیجه ای نگرفتید؟ یا شاید هم داستانهای انگلیسی خوانده اید و البته لیسنینگ و اسپیکینگ تان هم کمی بهتر شده، ولی در انجام مکالمات در موقعیت های واقعی با مشکل مواجه اید و خلاصه عملا خود را در همان پله اول می بینید.   در [...]

۵ اشتباه کُشنده – اشتباه شماره ۱

https://drzaban.com/wp-content/uploads/2017/01/5-fatal-mistake.mp3 اگر در دوره رایگان 7 روزه ما شرکت کرده اید یا کتاب چهار راز یادگیری زبان و یا مقالات دیگر سایت ما را دنبال کرده باشید، می دانید که توصیه نمی کنم خیلی زمان خود را به یادگیری گرامر اختصاص دهید مگر این که به گرامر علاقه داشته باشید. زیرا معتقدم تصویر بزرگتر در مکالمه زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری عبارتست از اسپیکینگ و لیسنینگ، یعنی دو مهارتی که برای ایجاد ارتباط به آن نیازمندید. موارد دیگری مثل [...]

سه روش حفظ انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی

در این مقاله به سه روش حفظ انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم. اگر شما هم مثل من باشید برایتان خیلی سخت است که هنگام یادگیری یک زبان دائماً انگیزه خود را حفظ کنید. همانطور که می دانید برای آنکه به سطح مطلوبی از تسلط به یک زبان برسید باید سال ها زحمت بکشید. خب سوال این است که چطور در طی این همه سال انگیزه مند باقی بمانیم؟   احتمالاً یک دوره یا محصول آموزشی را خریداری می [...]

یادگیری لغات و 4 استراتژی ضروری

آیا می دانید میزان موفقیت شما در یادگیری یک زبان به تعداد لغاتی است که می دانید؟ شاید بپرسید چرا؟ به سه دلیل: لغات کلید ارتباط محسوب می شوند. دایره واژگان قوی به تقویت دیگر مهارت های زبانی کمک می کند. هر چه لغات بیشتری بدانید، حجم بیشتری از لغات را یاد می گیرید. با این دیدگاه در مقاله امروز به معرفی چهار استراتژی مؤثر برای یادگیری لغات می پردازم.   1- کالوکیشن ها (همایند ها) را یاد بگیرید. کالوکیشن [...]

قانون 80/20 در یادگیری زبان انگلیسی

استفاده از قانون ۸۰/۲۰ در یادگیری زبان انگلیسی در یادگیری زبان انگلیسی موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. اما قبل از هر چیز ببینیم این قانون از کجا شکل گرفت.

طراحی برنامه یادگیری زبان انگلیسی – قسمت دوم

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F11%252Fdesigning-a-language-learning-routine-2.mp3%7C%7C%7C }} 8-  منابع درست را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک داروی جادویی هستید که با مصرف آن بتوانید یک شبه استاد زبان شوید، لطفا خودتان را خسته نکنید. چون چنین دارویی وجود ندارد یا حداقل من نمی شناسم!   سعی کنید به دنبال منابع درست یادگیری زبان باشید. کافی است در سایتهایی مثل YouTube، iTunes، Spotify یا Netflix جستجو کنید تا متناسب برای هر علاقه ای مطلبی را پیدا کنید.   اگر سرتان آنقدر شلوغ است [...]

طراحی برنامه یادگیری زبان انگلیسی – قسمت اول

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&align=center&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F11%252Fdesigning-a-language-learning-routine.mp3%7C%7C%7C }} چگونه یک برنامه یادگیری زبان طراحی کنیم و به آن عمل کنیم؟ We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit.                                                                                         – Aristotle ما همان چیزی [...]

۲ راز مهم زبان آموزان برتر

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F10%252F2-fluency-secrets.mp3%7C%7C%7C }} امروز تصمیم دارم در مورد دو راز مهم روان صحبت کردن سریع برای شما صحبت کنم.   امروزه زبان انگلیسی با سرعتی خیره کننده رو به گسترش است. زبان اینترنت، علوم، پزشکی، فن آوری، سفر و … انگلیسی است. و برای افرادی که دوست دارند اوج موفقیت زندگی فردی و شغلی را تجربه کنند صحبت کردن در حد تسلط یک ضرورت محسوب می شود…!   شاید توانایی شما در نوشتن و فهمیدن جملات انگلیسی خیلی خوب [...]

غلبه بر ترس از صحبت کردن در 3 مرحله

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F10%252FFear-of-Speaking.mp3%7C%7C%7C }} انگلیسی صحبت کردن؟ اوه اوه اوه خیلی سخته!!! این جمله ای است که معمولا از بسیاری از افراد می شنوم. البته نگران نباشید فقط شما این احساس رو ندارید. اوایل که می خواهید به انگلیسی صحبت کنید قاعدتا خیلی سخت است و ممکن است احساس خجالت بکنید و احساس کنید که اعتماد به نفس خودتان را کاملا از دست داده اید. در واقع هنگام صحبت کردن احساس ترس و ناتوانی به شما دست می دهد.   [...]

آسان ترین و سخت ترین زبان ها

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F10%252FUntitled.mp3%7C%7C%7C }} سخت ترین و آسان ترین زبانها کدامند؟ احتمالا تا بحال این سوال را از خود پرسیده اید. در این مقاله می پردازیم به تحقیقی که سرویس زبانهای خارجی وزارت امریکا در خصوص سخت ترین و آسان ترین زبانها انجام داده است تا به پاسخ این سوال برسیم. مبنای این تحقیق تعداد ساعاتی هستند که افراد انگلیسی زبان برای تسلط به یک زبان خارجی در دو مهارت ریدینگ و اسپیکینگ به آن نیاز دارند. همانطوری که در [...]

6 روش کوتاه سازی زمان یادگیری یک زبان

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F10%252F6-trick.mp3%7C%7C%7C }}{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+PDf+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F10%252F6-tricks.pdf%7C%7C%7C }} اگر میخواهید یادگیری زبان را شروع کنید احتمالاً از خود می پرسید برای رسیدن به این هدف چقدر زمان لازم دارم؟   اگر هم یادگیری زبان را شروع کرده اید احتمالاً از خودتان می‌پرسید آیا تا به حال باید به این زبان مسلط شده باشم یا نه؟ راستش باید بگویم که اگر در خواب هم انگلیسی را یاد بگیرید نمی توانید یک شبه به این زبان یا هر زبان دیگری مسلط شوید.   [...]

۵ راز تقویت سریع لیسنینگ

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F10%252F5-secrets.mp3%7C%7C%7C }} لیسنینگ، مادر همه مهارتهای زبان محسوب می شود. هر چند در سیستم سنتی آموزش این مهارت چندان مورد توجه کافی قرار نگرفته است. همیشه در مدارس خواندن و نوشتن را به ما می آموزند حتی بحث کردن و ارایه سخنرانی را یاد می گیریم اما هیچکس به ما نحوه گوش کردن را نمی آموزد. اگر بخواهیم در یک زبان سلیس و روان شویم باید به صورت جدی روی مهارت لیسنینگ کار کنیم.   چرا لیسنینگ اینقدر [...]

مراحل فکر کردن به انگلیسی

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F09%252FStages-of-thinking-in-English.mp3%7C%7C%7C }} رای یادگیری سریع زبان انگلیسی چرا باید به انگلیسی فکر کنیم؟ و اساسا این کار چه اهمیتی دارد؟   اگر هنگام صحبت کردن دایما مکث می کنید و به دنبال کلمات مناسب می گردید، اما از طرفی هم دوست دارید مثل بومی زبانها و بدون وقفه صحبت کنید راز کار در یک چیز نهفته است…   این که به انگلیسی فکر کنید!   وقتی با برخی از زبان آموزانم در این خصوص صحبت می کنم معمولا [...]

خلاقیت و یادگیری یک زبان جدید

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F09%252F1111.mp3%7C%7C%7C }} یادگیری یک زبان جدید خلاقیت ما را افزایش می دهد. ما در این مقاله به بررسی 7 مورد می پردازیم تا ببینیم که چه ارتباطی بین یادگیری یک زبان جدید و خلاقیت وجود دارد.   1-  یادگیری زبان دیدگاه جدیدی از دنیا به ما می دهد.   برای گفتن شب بخیر در انگلیسی از دو عبارت “Goodnight” یا “Sweet dreams”استفاده می کنیم. در زبان ویتنامی از عبارت “Chúc ngủ ngon” استفاده می شود، به این معنی [...]

چگونه یک زبان آموز خجالتی نباشیم؟

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F09%252Fbeing-a-shy-language-learner.mp3%7C%7C%7C }} تا کنون چند بار این جمله را شنیده اید که بهترین روش برای صحبت کردن به یک زبان این است که به آن زبان صحبت کنید. حال اگر شما فردی خجالتی باشید و قصد یادگیری زبان هم داشته باشید چه باید کرد؟   اصلا یک زبان آموز خجالتی چه حس و حالی دارد؟ تا جایی که خاطرم هست همیشه خجول بودن یکی از مشکلاتم بود. این موضوع در زمینه یادگیری زبان انگلیسی برای من یک معضل [...]

یادگیری انگلیسی به روش مهربان ترین راننده تاکسی ایران

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F09%252FThe-way-of-the-best-Iranian-Taxi-Driver-1.mp3%7C%7C%7C }} مدتی پیش هنگام سوار شدن به تاکسی در یکی از خیابانهای تهران به مورد عجیبی برخورد کردم که حسابی شگفت زده شدم: یک راننده تاکسی که به زبان انگلیسی صحبت می کرد! هنوز در صندلی خودم جا نگرفته بودم که جمله زیبایی توجه مرا به خودش جلب کرد. ” لطفا با لبخند وارد شوید!” همین طور که در حال خواندن این نوشته بودم راننده با خوش اخلاقی از من پرسید : “آقا با زبانی غیر از [...]

اوج گرفتن در آسمان زبان در 4 مرحله

اخیراً در حال خواندن یک رمان انگلیسی بودم که ناگهان متوجه نکته جالبی شدم. من داشتم صفحات داستان را پشت سر هم بدون آنکه در دیکشنری به دنبال معنی کلمه‌ای بگردم می‌خواندم. حال اینکه سال‌ها پیش خواندن داستان‌های انگلیسی یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن برایم بود چرا که برای پیدا کردن هر کلمه باید به دیکشنری مراجعه می‌کردم. اما امروز خواندن داستان‌های انگلیسی به‌عکس روزهای نخست برایم بسیار لذت‌بخش است.   چندی پیش در حال مطالعه مطلبی بودم که به [...]

66 دیکشنری آنلاین برای 25 زبان

تقریبا هیچ زبان آموزی از جمله خودم وجود ندارد که هر روز با دیکشنری سر و کار نداشته باشد. کافی است در اینترنت جستجو کنید تا صدها دیکشنری پیدا کنید. اما سوال بسیاری از کاربران این است که از این بین کدام دیکشنری برای هر زبان مناسب تر است. در این مقاله به معرفی معتبرترین دیکشنریهای رایگان آنلاین پرداخته ام. هر چند بنده خود به همه این زبانها مسلط نیستم لیکن از آنجاییکه همواره تقاضاهای متعددی از سوی دوستان در خصوص معرفی [...]

اصطلاحات ورزشی پرکاربرد برای ورزش دوستان

اصطلاحات در محاورات روزمره کاربرد فراوانی دارند. به همین دلیل آشنایی با آنها برای فراگیران انگلیسی زبان بسیار ضروری است.   بخصوص اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس با نمره ۷ یا بالاتر را دارید، استفاده از اصطلاحات برای قبولی در آزمون بسیار بسیار حائز اهمیت هستند!   اصطلاحات در اغلب زبانهای مدرن وجود دارند و نمی توان همه آنها را کلمه به کلمه ترجمه کرد.بلکه باید معنا و مفهوم سمبلیک آنها را در نظر گرفت.   بنابراین توصیه می [...]

افزایش فانتومی عملکرد در 5 مرحله

آیا تا بحال برایتان پیش آمده  که تا دیر وقت پشت کامپیوترتان بنشینید و برای بیدار ماندن مدام چای و قهوه بنوشید. بعد از آنجاییکه بدنتان نسبت به کافین مقاوم شده ناچار باشید حداقل پنج فنجان چای یا قهوه بنوشید. قطعا در این گونه مواقع دوست نداشتید تمام شب را به این صورت سپری کنید. اما انگار چاره دیگری نداشتید چون موضوع مرگ و زندگی در میان بوده است. مدت زیادی امروز فردا کرده اید و  کارها را به تعویق [...]

کالوکیشن های مربوط به کلمه GOAL

کالوکیشن ترکیب رایج کلمات با همدیگر است.   کلمه goal در دو معنای ورزشی و غیر ورزشی بکار می رود.   Goal در مفهوم ورزش در فوتبال کلمه goal به معنای دروازه و تور  و یا قرار دادن توپ در دروازه است.   برخی اصطلاحات مربوط به goal در ورزش به شرح زیر هستند: score a goal = put the ball into the net                                گل زدن [...]

12 اشتباه رایج زبان آموزان و راهکارهای اصلاح آن – قسمت دوم

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttp%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F05%252FRadio-Dr-Zaban-5.mp3%7C%7C%7C }} اشتباه شماره ۷: دنبال نکردن علایق یکی از رایج ترین دلایلی که فراگیران یادگیری زبان را رها می کنند این است که از آن زبان خسته می شوند. ممکن است شما هم از یک پروسه یادگیری خسته شوید. مثلا مرور لیستهای لغت، استفاده از فلش کارت و خواندن داستانهایی که اصلا و ابدا به آنها علاقه ای ندارید. بسیاری از زبان آموزان به این نکته واقف نیستند که قادرند یادگیری زبان را برای خود جذاب کنند. [...]

12 اشتباه رایج زبان آموزان و راهکارهای اصلاح آن – قسمت اول

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F05%252FRadio-Dr-Zaban-4.mp3%7C%7C%7C }} موضوع این مقاله اشتباهاتی است که مربوط به فرایند یادگیری یک زبان می شوند نه اشتباهات مربوط به خود زبان. ابتدا باید بگویم که اشتباه کردن نه تنها ایرادی ندارد، بلکه در فرایند یادگیری هر مهارتی یک ضرورت محسوب می شود. خاطرم هست در دوران دانشجویی اولین کته برنجی را که درست کردم بیشتر شبیه سیمان شد تا کته. و بیچاره میهمانان من که ناچار شدند از این شبه غذا میل کنند و تازه به من [...]

چگونه در بخاطر سپاری مطالب از دیگران پیشتازتر باشیم؟

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F05%252FRadio-Dr-Zaban-3.mp3%7C%7C%7C }} شاید شما هم این جمله را شنیده اید که تنها چیزی که در مدارس "یاد می گیریم" این است که  چطور مطالب را حفظ کنیم.   این واقعیت  شاید در مورد درصد کمی از افراد صدق کند اما در مورد اکثریت ما این چنین نیست. اگر از دیگران بپرسید که چطور مطالب را سریع تر حفظ کنم، احتمالا به شما خواهند گفت: " با تکرار".   راستش این گفته خیلی درست نیست و من موافق نیستم و بیشتر [...]

6 باور غلط زبان آموزان ناموفق

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F04%252FReadio-Dr-zaban-2.mp3%7C%7C%7C }} آیا تا به حال پیش آمده احساس کنید که عاملی مرموز شما را از پیشرفت در یادگیری زبان باز می‌دارد؟ آیا احساس می‌کنید علیرغم تلاش‌هایتان کارها آن‌گونه که می‌خواهید پیش نمی‌روند؟ شاید دلیلش باورهای محدود کننده‌ای باشد که شما را محصور کرده‌اند. باورهای محدودکننده چیزهایی هستند که آن‌ها را باور کرده‌ایم و سد راه ما شده و ما را از رسیدن به پتانسیل واقعی درونمان باز می‌دارند.   در این مقاله به بررسی ۶ تا از [...]

یادگیری زبان انگلیسی ازطریق فیلم – چرا و چگونه؟ – رادیو دکتر زبان 1

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2016%252F04%252FRadio-DR-Zaban-1.mp3%7C%7C%7C }} برای اغلب افراد حرفه ای تماشای سریالهای تلویزیونی یکی از جالب ترین و موثرترین روشها به شمار می رود. شاید تعجب کنید اگر به شما بگویم که مقدار مطلبی که می توان از طریق تماشای تلویزیون، فیلم و سریال یاد گرفت به مراتب خیلی بیشتر از مطالبی است که در روشهای سنتی آموزش مثل انگلیسی کتابی و یا حتی زندگی در خارج از ایران می شود فرا گرفت!   شاید بپرسید مگر می شود؟ چگونه این [...]

فکر کردن به زبان انگلیسی: چگونه و چرا؟

فکر کردن به زبان انگلیسی یکی از قدم‌های مهم برای تسلط به زبان انگلیسی است لیکن بسیاری از فراگیران زبان انگلیسی این نکته مهم را نادیده می‌گیرند.   شاید فکر کردن به زبان انگلیسی ساده نباشد اما حداقل آن این است که می‌توانید در هر بخش از شبانه‌روز آن را انجام دهید.   نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که تصمیم به فکر کردن به زبان انگلیسی به عهده شخص شماست و این تصمیم باید از همان [...]

تقویت حافظه: غذای سالم + ورزش

در بسیاری موارد افراد از ضعیف بودن حافظه شان شکایت دارند. یکی از مشکلات آنها این است که می گویند لغت در ذهنمان نمی ماند و سریعا آنها را فراموش می کنیم.   و اغلب این موضوع را به مواردی مثل بالا بودن سن و سال، نداشتن استعداد، مشغله زیاد و مواردی از این دست نسبت می دهند. هر چند در فراموشی لغات عوامل متعددی نقش دارند لیکن یکی از مهمترین موثر در این زمینه نداشتن تغذیه و ورزش مناسب [...]

چگونه یادگیری زبان را به جهنم تبدیل کنیم؟

در مقاله امروز به معرفی ۷ روش می پردازم که استفاده از آنها می تواند یادگیری زبان را به جهنم تبدیل کند.   ۱. معنی تک تک کلمات را در دیکشنری جستجو کنید. به هر کلمه یا اصطلاح جدیدی بر می خورید سعی کنید بلافاصله معنی آن را در دیکشنری پیدا کنید و هرگز سعی نکنید به خودتان زحمت داده و معنی آن کلمه را از روی متن حدس بزنید.   هرگز به خودتان زحمت ندهیدکه فقط معنای کلمات کلیدی [...]

5 باید ضروری هر زبان آموز در روز جمعه

جمعه بهترین فرصت برای بالا بردن پتانسیل سطح یادگیری زبان به حساب می‌آیند. در این مقاله به معرفی پنج کار می‌پردازیم که هر زبان‌آموز با انجام آن‌ها می‌تواند میزان پیشرفت خود را در یادگیری هر زبان به شدت افزایش دهد. شما می‌توانید بر اساس نیاز و برنامه کاری خود این موارد را تغییر دهید.   ۱- میزان پیشرفت آخرین هفته خود را ارزیابی کنید. با ارزیابی عملکرد هفته گذشته می‌توانید میزان یادگیری خود را بسنجید. روز جمعه از این جهت [...]

3 افسانه قدیمی در خصوص یادگیری زبان

همه ما این تجربه را داشته‌ایم، لحظه‌ای از شوق یادگیری یک زبان به وجد می آئیم و لحظه‌ای بعد صدها بهانه می‌تراشیم و این هدف را به قربانگاه می‌کشیم.   مهم نیست که تا چه حد از زیبایی یک زبان جدید به شوق می‌آییم مسئله این است که همیشه در ابتدای راه یک دوره تعیین کننده وجود دارد و آن این است که در این دوره تحت آماج بهانه‌های مختلف قرار می‌گیریم و این بهانه‌ها به ما اجازه نمی‌دهند که [...]

3 راز درک جملات انگلیسی در مکالمات سریع

استیصال در اقیانوس  عمیق انگلیسی قطعا همه ما حس و حال نخستین باری که به زبان به انگلیسی با یک فرد خارجی  صحبت کرده ایم را بخاطر داریم. این خاطره برای خودم شخصا بسیار شوک آور بود. خوبی داستان این بود که در واقع با کسی صحبت نمی کردم بلکه فقط در حال گوش دادن به یک نوار کاست بودم.   سرعت کلمات گوینده چنان سریع بود که گویی در حال شنا در اقیانوسی عمیق و یخ زده بودم و [...]

رازهای موفقیت در مصاحبه شغلی

حضور در مصاحبه‌های شغلی به‌ویژه مصاحبه‌های انگلیسی می‌تواند تا حدی ترسناک باشد. امیدوارم پس از خواندن این مقاله ترس از وجود شما رخت بربندد.   آمادگی چند روز قبل از شروع مصاحبه سعی کنید خود را برای مصاحبه آماده کنید تا حس ترس و اضطراب شما کمتر شود. سعی کنید پاسخ سؤالاتی که مرتبط با تجارب ذکرشده در روزمه کاریتان آمده را آماده کنید. برخی از رایج‌ترین سؤالاتی که در مصاحبه‌های کاری پرسیده می‌شوند به قرار زیر است: What do [...]

تقویت مهارت‌های انگلیسی از طریق ریدینگ

به احتمال زیاد شما دوست عزیز که اکنون در حال خواندن این مقاله هستید، توانایی خواندن متون انگلیسی را دارید لیکن شاید آن میزان توانایی که به طور کلی مدنظر شماست را نداشته باشید.   خبر خوش آنکه خواندن مطالب انگلیسی می‌تواند همه مهارت‌های زبان انگلیسی را در شما تقویت کند. در این مقاله به بررسی ارتباط مهارت ریدینگ و نقش آن در تقویت سایر مهارت‌های زبان می‌پردازیم.    ریدینگ و نقش آن در تقویت مهارت رایتینگ یکی از فواید [...]

8 کتاب فوق‌العاده که حتماً باید بخوانید!

مطالعه کتاب‌های انگلیسی پنجره ذهن را به دنیایی باشکوه می‌گشاید و شما را به سطح جدیدی از یادگیری زبان انگلیسی سوق می‌دهد. هر چند این روش کند و آهسته به نظر می‌رسد لیکن بسیار تأثیرگذار است.   مطالعه کتاب‌هایی که بر اساس داستان آن‌ها فیلم‌های معروفی ساخته‌شده‌اند نیز به شما کمک می‌کند تا سریع تر از همیشه انگلیسی خود را تقویت کنید.   محاسن مطالعه کتاب‌های انگلیسی هر چه بیشتر بخوانید، بیشتر می‌فهمید.هر چه بیشتر بدانید به مکان‌های بیشتری خواهید [...]

تقویت مهارت ریدینگ به صورت جهشی

مطالعه برای مغز به مثابه ورزش کردن است. این مهارت به افزایش تمرکز و تقویت حافظه کمکی شایان می کند. از طریق ریدینگ واژگان جدید و نیز مطالبی را که قبلا نمی دانستید فرا می گیرید.   افراد به منظور استراحت، یادگیری و حتی لذت مطالعه می کنند. اما مطالعه مطالب انگلیسی به ویژه زمانی که سطح مبتدی هستید کار چندان آسانی نیست. شاید فکر کنید برای رفع مشکل خود در مهارت ریدینگ نیاز به دوره های خاصی دارید اما […]

یادگیری زبان انگلیسی و هدف گذاری با تکنیک SMART

اگر تصمیمتان برای یادگیری زبان انگلیسی جدی است، باید یادگیری شما قانونمند باشد و به سمت اهدافی مشخص حرکت کنید. این امر بخصوص برای افراد پر مشغله اهمیت فراوانی دارد.   در این مقاله نحوه طراحی اهداف برای یادگیری زبان را به شما توضیح خواهم داد. برای این منظور بهتر است از فرمول SMART استفاده کنید. خب شاید بپرسید منظور از SMART چیست؟ این کلمه مخفف پنج کلمه به شرح زیر است:   Specific (دقیق و واضح) اهداف باید دقیق [...]

انگلیسی از قدم صفر تا قله موفقیت

یادگیری یک زبان جدید همانند سوار شدن ترن هوایی شور انگیز است. بعد از سوار شدن به ارتفاعی بلند می رسید و حالا می خواهم به شما کمک کنم که همچنان در آن بالا بمانید. ابتدا که یادگیری یک زبان را آغاز می کنید، نوعی حس جادویی به شما دست می دهد -   اصوات جدید، کلمات جدید و فرهنگ جدیدی که در حال غوطه ور شدن در آن هستید. فرقی نمی کند داخل یا خارج از کشور باشید، یادگیری [...]

چگونه استاد لغت شویم؟

همه ما می‌دانیم که در یادگیری زبان یکی از عوامل اساسی تقویت بانک واژگان است اما همواره سعی می‌کنیم از این کار شانه خالی کنیم. چگونه لغات بی‌شماری را یاد می‌گیریم تا در زبان به تکیه‌گاهی مهم دست پیدا کنیم؟   پاسخ ساده است: خلق عادت. برای یادگیری لغت باید در خود اشتیاقی  ایجاد کنید و سپس طبق برنامه پیش بروید تا موفق شوید. هر چند این پروسه بسیار ساده است لیکن بسیاری از افراد از درک چنین قانونی عاجزند. […]

10 اصل یادگیری زبان

سلام به شما خوانندگان عزیز سایت دکتر زبان!   در این مقاله به معرفی ۱۰ اصل می‌پردازیم که بسیاری از زبان آموزان برای یادگیری بهتر زبان از این اصول استفاده می‌کنند. قطعاً به‌کارگیری این ۱۰ اصل می‌تواند برای بسیاری از شما عزیزان مؤثر باشد. توصیه می کنم تا جایی که نیاز است این ده اصل را بارها و بارها بخوانید. حتی توصیه می‌کنم این اصول را کپی کنید و آن‌ها را در اتاق خود جایی نزدیک خودتان قرار دهید. راستش [...]

10 ضرب‌المثل معروف در خصوص یادگیری زبان

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2015%252F11%252FProverbs.mp3%7C%7C%7C }} شاید شما هم این جمله معروف را شنیده اید که ضرب‌المثل‌ها عطرهای دل انگیز خرد هستند و گنج‌های معروف دانش. این سخنان کوتاه حکمت‌آمیز در عین کوتاه بودن و سادگی بیانگر حقیقتی هستند که بر اساس نوع تجربه عملی بشر، خصیصه‌های ذاتی افراد و فرهنگ آدم ها در طی زمان و تاریخ شکل گرفته‌اند.   در این مقاله به معرفی ۱۰ ضرب‌المثل معروف در خصوص مزایای یادگیری زبان می‌پردازیم.   ۱. یادگیری یک زبان یعنی داشتن [...]

7 ویژگی زبان آموزان برتر

افراد بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که بیش از ده زبان می دانند. حال آنکه هستند بسیاری افراد که همچنان در یادگیری یک زبان مانند زبان انگلیسی اندر خم یک کوچه اند. یکی از این افراد موفق چهره ای ایرانی است.   شاید نام آقای علی پیرهانی را شنیده باشید. وقتی به بررسی عوامل موفقیت افراد چند زبانه مانند علی پیرهانی می پردازیم، در همه این افراد هفت ویژگی مشترک را می بینیم. این ویژگیها به قرار زیر هستند: […]

10 عبارت در مکالمات غیر رسمی

{{ vc_btn: title=%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87&color=green&i_align=right&i_icon_fontawesome=fa+fa-music&add_icon=true&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fdrzaban.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2015%252F11%252F10-Informal-English-Expressions-in-Conversation.mp3%7C%7C%7C }} در این مقاله به آموزش ۱۰ عبارت پر کاربرد در محاورات غیر رسمی می پردازیم.   1- “Sorry I’m late, guys, I overslept.” بچه ها معذرت می خوام، خواب موندم.        “No worries. Let me bring you up to speed/ fill you in.” اشکالی نداره. بیا من تو رو در جریان مواردی که نبودی بذارم.     2-  “What are you up to next week?” برنامه ات واسه هفته بعد چیه؟        “We might go to [...]

یادگیری سریع واژگان با سه تکنیک فانتومی

وقتی افراد مختلف از من می‌پرسند که چگونه واژگان خود را به سرعت افزایش دهم. و آن‌ها را در ذهن ماندگار کنم، خیلی کنجکاو می‌شوم ببینم این افراد از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند. برخی از این افراد سعی می‌کنند هر لغتی را که می‌بینند حفظ کنند حتی اگر این لغات چندان در مکالمات واقعی کاربرد نداشته باشند.   از طرفی دیگر عده ایی هستند که نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند. و امیدوارند که لغات بدون تلاش در ذهنشان نقش [...]

10 روش برای اجتناب از پاسخ به سوال

1. No comment. نظری ندارم.  “My doctor’s telling me to lose weight, but he’s 50 pounds overweight himself.” دکتر بهم میگه وزنم رو کم کنم، اما خودش ۵۰ پوند اضافه وزن داره. (هر پوند ۴۵۳.۵۶ گرم است.)   “No comment.” نظری ندارم.   2. I’m not at liberty to say.  اجازه ندارم بگم.    “When is your company’s next big product coming out?” محصول مهم بعدی شرکت شما کی بیرون میاد؟   “I’m not at liberty to say.” اجازه ندارم [...]

10 عبارت برای بیان قیمت

1-   That’s a bit steep / pricey.     .کمی قیمتش گرونه 2-  It cost a fortune / an arm and a leg.       .خیلی گرون خریدم 3-  I’m paying through the nose.     .بیش از حد گرونه،خیلی درد داره 4-  That’s a little outside my budget. / I can’t afford it.      .پولشو ندارم 5-  That’s quite reasonable.        .قیمتش خوبه 6-  It’s 20% off.    .بیست درصد تخفیف داره 7- I got [...]

10 روش برای بیان با استعداد بودن شخص

۱. She was born to… [sing]. او برای (آواز خواندن) آفریده شده.   ۲. He’s a natural. او استعداد خدادادی دارد.   ۳. She could do it in her sleep. او این کار را چشم بسته انجام می ده.   ۴. He knows it inside out. زیر و بم کار را مثل کف دستش بلده.   ۵.  She knows [New York] like the back of her hand. (نیویورک) را مثل پشت دستش می شناسه. (در فارسی = مثل کف دست)   ۶. She’s a walking [...]

10 عبارت برای اجاره کردن آپارتمان

1. “I checked the classifieds, but I didn’t see anything in my price range.” بخش نیازمندیها رو چک کردم، اما موردی که به بودجه من بخوره ندیدم.   2. “The apartment is fully furnished and has a balcony overlooking the park.” این آپارتمان کاملا مبله است و یک بالکن مشرف به سمت پارک داره.     3. “I can’t afford to live there alone, so I’m looking for a roommate.“ توان مالی ندارم که تنها زندگی کنم، بنابراین دنبال یک هم اتاقی می گردم.   4. “We’re looking [...]

10 عبارت انگلیسی در مورد هیجان بیش از حد

1. “My boss hit the ceiling when I told him I’d lost the documents.” وقتی به رییسم گفتم که اسناد رو گم کردم از کوره در رفت. ( بجای اصطلاح “hit the ceiling”  می توان از دو اصطلاح “go ballistic” و “blow a fuse.” نیز استفاده کرد.)   2. “I’m dying to see the new movie.” خیلی دلم می خواد این فیلم جدید رو ببینم.   3. “Going to the World Cup Final was a dream come true.“ رفتن به فینال جام جهانی رویایی بود [...]

۱۰۰ پاسخ به متداول ترین سوالات رایج در مکالمات انگلیسی

برخی اوقات ،علیرغم دانستن لغات فراوان، برای پاسخ به برخی سوالات ساده با مشکل مواجه می شویم. دراینجا سوالات رایج را برسی می کنیم و برای هر سوال به آموزش پاسخ های مناسب می پردازیم. سوالات متداول ۱. What do you do? (“What is your job/profession?”)                           شغل شما چیه؟ I work in a bank.                                                 [...]

10 عبارت برای بیان تغییر نظر

1 – I changed my mind.                                                      .نظرم رو عوض کردم “I was going to buy a car, but then I changed my mind and bought a motorcycle instead.” قصد داشتم یک اتومبیل بخرم، اما بعد نظرم عوض شد و بجاش یک موتور سیکلت خریدم.   2 – I’ve had a change of heart.                                                .دلم نمیاد “The [...]

لغات پیشرفته انگلیسی: 16 لغت برای صحبت کردن

yell / shout / scream / shriek= فریاد زدن در موارد زیر از این افعال استفاده می شود:   صدا زدن کسی که در فاصله دور ایستاده است. “The soccer coach shouted instructions to the players on the field.” مربی فوتبال با فریاد دستورات را به بازیکنان اعلام می کرد.   عصبانیت “I saw you and Tom yelling at each other yesterday. ” دیروز تو و تام رو دیدم که سر هم داد می زدید.   ترسیدن یا شگفت زده شدن “Barbara shrieked […]

39 لغت مرکب در زبان انگلیسی

کلمات مرکب با book   1. bookstore          کتابفروشی 2. bookcase             کتابخانه 3. bookshelf         قفسه کتاب 4. bookmark           چوب الف     کلمات مرکب با  door   5. doorstep             آستانه در 6. doormat                 پادری 7. doorbell               زنگ در 8. doorknob              دستگیره در [...]

26 لغت برای توصیف ظاهر افراد

آیا شما نیز هنگام انگلیسی صحبت کردن بخاطر ضعف بانک واژگان از بیان منظور خود عاجز هستید؟ دانستن لغات کلید سلیس صحبت کردن است. آیا آماده هستید تا دایره واژگان خود را افزایش دهید؟ امروز به آموزش ۲۶ لغت برای توصیف ظاهر افراد می پردازیم. 1. beautiful                                                                    […]

30 عبارت پرکاربرد و معانی مختلف ”get”

فعل “Get” در زبان انگلیسی کاربردهای بسیار زباد و معانی مختلفی دارد. در این مقاله به بررسی دقیق معانی مختلف get و ۳۰ کاربرد رایج آن می پردازیم.   GET + adjective   (get+ صفت) 1. get married        ازدواج کردن   We’re getting married next year – the wedding will be in August. ما سال آینده ازدواج خواهیم کرد- عروسی در ماه آگوست خواهد بود.   2. get divorced           طلاق گرفتن Brenda got divorced ten years ago, and she hasn’t […]

6 راهکار برای ایجاد عادت مطالعه ریشه دار (قسمت دوم)

۴- هر مطلبی که می‌خواهید را سفارش دهید تا ضبط شود. برای این منظور می‌توانید از معلم خود یا یک دوست بخواهید تا بخشی از یک متن را برایتان بخواند. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت Rhinospike متن‌هایی را که می‌خواهید به انگلیسی خوانده شوند را در این سایت قرار دهید. اما در عوض باید مطلبی را برای فردی که قصد دارد زبان فارسی را یاد بگیرد بخوانید. و بعد می‌توانید مطلبی را که سفارش داده بودید را به‌صورت فایل [...]

6 راهکار برای ایجاد عادت مطالعه ریشه دار (قسمت اول)

آیا می خواهید نسبت به کلمات اعتیاد پیدا کنید؟ این کار از آنچه تصور می کنید ساده تر است. مطالعه مطالب یک زبان خارجی در ابتدا رعب آور به نظر می رسد که البته قابل درک است. خبر خوش اینکه به محض شروع مطالعه مطالب انگلیسی دیگر نمی خواهید از این عادت دست بکشید. بسیاری از فراگیران زبان انگلیسی در ابتدا از خود نا امید شده و مطالعه را کنار می گذارند. دلیلش هم  اینست  که آنها نمی دانند از […]

۵ راهکار عملی تمرین لیسینینگ

آیا دوست دارید دهانتان را بازکنید و به‌راحتی انگلیسی صحبت کنید؟ باید بدانید رسیدن به چنین مرحله‌ای آسان نیست. بسیاری از فراگیران زبان انگلیسی تصور می‌کنند راه رسیدن به چنین هدفی این است که مرتباً صحبت کنند.   باید بدانیم که صحبت کردن بسیار اثرگذار است، اما گوش کردن می‌تواند به‌مراتب اثرگذارتر باشد. شاید به خاطر نیاورید، اما اولین مهارتی که زمان طفولیت فراگرفتید مهارت گوش کردن بود. تا یک‌سالگی تنها کاری که یک کودک می‌تواند انجام دهد گوش دادن […]

یادگیری زبان انگلیسی با ۷ روش فوق موثر استفاده از فن آوری

برنامه کاری روزانه تان به چه صورت است؟ اولین کاری که بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دهید چیست؟ بقیه روز را چگونه سپری می کنید؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر فن آوری از زندگی مان بیرون برود چگونه از حال دوستانمان با خبر خواهیم شد؟ و اینکه یادگیری یک زبان جدید در دنیای منهای فن آوری چگونه خواهد بود؟   حال بازمی گردیم به دنیای فعلی و سرشار از برکات فن آوری خودمان. […]

یادگیری زبان انگلیسی بدون تلاش از طریق فیلم

تقریبا همه ما عاشق فیلم هستیم. فیلم ها ابزاری مناسب به منظور یادگیری لغت از طریق متن، آشنایی با فرهنگ  هستند. و بعلاوه ابزارهای  یادگیری زبان را به شیوه ای لذت بخش در اختیار ما قرار می دهند. تنها مشکلی که در خصوص تماشای فیلم وجود دارد این است که پس از مدتی به کاری بس دشوار تبدیل میشود.می پرسید چرا؟   به این دلیل که بعد از مدتی کوتاه هیجان خود رااز دست می دهد. و شما می خواهید […]

6 منبع منحصربه‌فرد برای تقویت Reading

کتاب، همانند نقشه است و تفاوتی نمی‌کند یک شهر را چقدر می‌شناسیم مهم این است که هر چند وقت یکبار به نقشه احتیاج پیدا می‌کنیم. کتاب خواندن ما را به درک بهتری از گرامر و لغات کاربردی‌تر سوق می‌دهد. به همین علت کتاب خواندن درک عمیق‌تری از یک زبان به ما می‌بخشد. دایی‌ام همیشه مرا تشویق کرد تا کتابی در جیبم داشته باشم و در مواقع بیکاری آن را مطالعه کنم.   حق با او بود. کتاب‌خوانی بهترین روش برای [...]

یادگیری زبان انگلیسی بدون سفر به خارج از ایران

بی‌شک زندگی در خارج از ایران بهترین روش برای یادگیری سریع زبان انگلیسی است. وقتی در محیطی زندگی کنید که از همه سو در محاصره یک‌زبان قرارگرفته‌اید بی‌شک موقعیت‌های یادگیری و تمرین نیز بی‌شمار خواهند بود. لیکن مسئله این است که بسیاری از افراد امکان سفر به یک کشور خارجی را حتی برای یک‌بار در زندگی‌شان ندارند تا چه رسد به زندگی در یک کشور خارجی!   حال چگونه می‌توانیم بدون داشتن وقت، پول و ترک کشور، خانه و یا […]

6 روش تمرین مکالمه زبان انگلیسی

چرا انگلیسی صحبت کردن تا این حد دشوار است؟ کلمات بسیاری را می‌دانم و بارها آن‌ها را شنیده‌ام. حتی به آنچه می‌خواهم بگویم نیز فکر می‌کنم اما موقع صحبت کردن این کلمات بر زبانم جاری نمی‌شوند. این‌ها سؤالاتی هستند که بیشتر افراد شرکت کننده در دوره های من می پرسند. در پاسخ به این سؤال باید بگویم که یادگیری زبان از دو مقوله تشکیل می‌شود. ۱- ورودی          ۲- خروجی   ورودی یعنی هر چیزی که از […]

یادگیری انگلیسی بازرگانی به روش قهرمانان ورزشی

همه زبان جویان باید با انگلیسی بازرگانی آشنایی داشته باشند. هر چه بیشتر به مطالب این نوع انگلیسی  گوش کنید بیشتر متوجه آن خواهید شد. بدون داشتن تمرین کافی هر مطلبی که به گوشتان بخورد تقریباً برایتان نامفهوم خواهد بود. شاید بپرسید اصلاً چه دلیلی دارد که انگلیسی بازرگانی را یاد بگیریم؟   در اغلب مشاغل، توانایی انگلیسی صحبت کردن در حد تسلط برای افراد امتیازی بزرگ به‌حساب می‌آید. برخی شرکت‌ها برای افرادی که مسلط به انگلیسی بازرگانی هستند، امتیازات […]

جذب لغات به روش اسفنجی

تمامی فراگیران زبان بر سر یک جمله اتفاق نظر دارند و آن اینکه در هر سطحی از انگلیسی باشیم -چه در سطح مبتدی و چه در سطح پیشرفته ، همواره باید لغات جدید تر و بیشتری یاد بگیریم. یادگیری لغت اولویت اول همه فراگیران با هر سطحی از توانایی و هر سبک یادگیری محسوب می شود. در کتابهای درسی دایما لغات بی شماری را می بینیم که از یک گوشمان وارد شده و از گوش دیگر خارج می  شوند و […]

۹ فیلم برتر کلاسیک برای یادگیری زبان انگلیسی

در مقاله‌ ای با عنوان "یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم" به اهمیت فیلم و نقش آن در یادگیری زبان انگلیسی اشاره کردیم و نیز به ده راهکار برای استفاده بهتر از فیلم به‌ منظور یادگیری زبان اشاره کردیم.   در این مقاله می‌خواهم به معرفی ۹ فیلم کلاسیک بپردازم که به نظر من جزء بهترین گزینه‌ ها برای یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌شوند.   ۱- (The Social Network (2010 (شبکه اجتماعی) بازیگران: جسی آیزنبرگ، جاستین تیمبرلیک، اندرو گارفیلد داستان: [...]

یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم

در این مقاله ابتدا می‌خواهم برایتان توضیح دهم که اساساً چرا باید انگلیسی را از طریق فیلم فرابگیریم و دوم ۹ ترفند برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم به شما آموزش دهم. تماشای فیلم‌های انگلیسی‌زبان به‌خصوص برای تقویت مهارت‌های صحبت کردن و شنیدن بسیار مؤثرند. به شش علت زیر تماشای فیلم‌های زبان‌اصلی در یادگیری مؤثر هستند.   ۱- فیلم‌ها معمولاً برای فراگیران زبان انگلیسی ساخته نمی‌شوند بلکه برای افراد انگلیسی‌زبان تولید می‌شوند. بنابراین هر چیزی که در فیلم می‌شنوید دقیقاً [...]

یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم با 5 روش جذاب

اگر قصد دارید زبان انگلیسی را به‌صورت خودآموز فرابگیرید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در ادامه پنج روش جذاب را به شما معرفی کنم. با به کار بردن این پنج روش می‌توانید از همین حالا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید.   ۱- متناسب با روانشناسی خودتان عمل کنید. – در امر یادگیری زبان این روش یادگیری است که مهم است نه استعداد. (استیو کافمن)   اهداف S.M.A.R.T را مشخص کنید. اگر ندانید به کجا می‌روید، چگونه انتظار […]

تقویت یادگیری سریع زبان انگلیسی از طریق SRS

حتماً به خاطر دارید که شب‌های امتحان مطالب کتاب را با چه زحمتی به خاطر می‌سپردید؟ شما نیز همچون هزاران دانش جوی این سرزمین چه شب‌های درازی را که تا صبح بیدار مانده‌اید و ناامیدانه سعی کرده‌اید با حفظ مطالب کتاب و جزوه هر طور شده  روزهایی را که برای درس خواندن از کف داده‌اید جبران کنید. شاید با یک‌شب خواندن هم می‌توانستید نمره بالایی در آزمون بگیرید- نمره‌ای که خیلی‌های دیگر علی‌رغم تلاش زیاد در رویایشان هم نمی‌دیدند!-   […]

جدول فونتیک

برای دانلود نرم افزار فونتیک کلیک کنید:            

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی- ۱۲ پادکست فوق العاده

شاید بخواهید بدانید بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ اگر ازکلاسها و آموزشگاه ها، فلش کارتها و تکرار های بی ثمر خسته شده اید توصیه می کنم حتما این مقاله را بخوانید.   در این مقاله به معرفی ۱۲ پادکست فوق العاده می پردازم. پادکستهای یادگیری زبان انگلیسی را می توانید در سایت ما مشاهده کنید. با گوش کردن به پادکستهای موجود در این منابع اولا با الگوی انگلیسی محاوره ای بیشتر آشنا می شوید. ثانیا اصطلاحات و اسلنگ های [...]

یادگیری زبان انگلیسی در وقت اضافه

قطعا در زندگی پر شتاب امروز پیدا کردن وقت آن هم برای یادگیری زبان انگلبسی تقریبا امری محال است. دوستان بسیاری به من ایمیل می زنند و همواره از فشردگی برنامه کار روزانه خود شکایت می کنند. واقعیت این است که شما باید برای بخاطر سپاری مطالب هر روز زمانی را به تمرین اختصاص دهید. البته نه به اندازه کارهای دیگر! در این مقاله روشهایی معرفی می کنم که انجام آنها روزانه فقط ۱۰ دقیقه از شما زمان میگیرد. اما […]

یادگیری زبان انگلیسی از طریق تصویر با 7 ایده جالب

جمله معروفی بین آشپزها وجود دارد که می‌گوید: “اگر غذا خوش لعاب باشد آن را با نگاهتان خواهید خورد.” بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت یادگیری از طریق چشمان نیز امکان‌پذیر است. شاید بهتر باشد به‌جای آنکه مرتب چشمان خود را بین خطوط کتاب خسته کنید انگلیسی را از طریق تصویر بیاموزید. هرچند این روش را هیچ‌گاه در سیستم آموزشی خود از کودکی نیاموخته‌ایم اما بازهم می‌توان از نو آغاز کرد. در این مقاله ۷ ایده جالب را معرفی می‌کنم […]

یادگیری سریع زبان انگلیسی در ۵ قدم

افراد بسیاری را می شناسم که سالها در مدارس به یادگیری انگلیسی می پردازند اما تنها چیزی که بعد از این همه سال یاد گرفته اند جملاتی در حد ".It is a pen" و چیزهایی در همین حد است. یادگیری یک زبان جدید یکی از پربارترین مهارتهایی است که در طول زندگی می توانیم کسب کنیم اما چرا یادگیری این مهارت این قدر دشوار است؟   اگر در مدارس انگلیسی خوانده‌اید پس چرا هنوز از انجام یک مکالمه ساده ناتوان [...]

یادگیری زبان انگلیسی با ۹ اپلیکیشن فوق العاده موبایل

امروزه می توانید برای هر آنچه تصورش را بکنید هزاران اپلیکیشن از اپل گرفته تا اندروید و بلک بری پیدا کنید. آمار دانلود میلیونی این دسته اندرویدها به شدت تکان دهنده است. اپلیکیشین های موبایلی ویژه یادگیری زبان انگلیسی نیز سهم بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داده اند. در عین حال کاربران گوشی های هوشمند در سراسر دنیا روز به روز در حال اضافه شدن هستند.   فقط در آمریکا نیمی از نوجوانان از گوشی های هوشمند […]

یادگیری زبان انگلیسی با 10 اپلیکیشن برتر ipad

طی هفته‌های گذشته تقاضاهای فراوانی از شما کاربران در خصوص معرفی لیستی از اپلیکیشن های مفید برای استفاده با ipad داشتم. در این مقاله به معرفی ۱۰ اپلیکیشن برتر ipad در زمینه یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم.   ۱- kidioms ین اپلیکیشن یادگیری اصطلاحات انگلیسی را برای کودکان، نوجوانان و هرکسی که در حال یادگیری زبان انگلیسی است لذت‌بخش می‌سازد. در این افزونه ابتدا یک اصطلاح نمایش داده‌شده و سپس معنای آن اصطلاح همراه با یک مثال به‌کاررفته در متن ارائه […]

7 راز رسیدن به اهداف یادگیری زبان انگلیسی

امروزه تمایل افراد به یادگیری زبان دوم به‌ویژه زبان انگلیسی بیشتر از قبل شده است و یکی از دلایل آن وجود شغل‌هایی است که حقوق بالا و امنیت شغلی بالایی را به کارمندان مسلط به زبان ارائه می‌کنند.   لیکن باید پذیرفت که یادگیری زبان فارغ از دشوار یا ساده بودنش مسئله‌ای است جدی . به این معنا که برای فراگیری زبان در حد تسلط بایستی  وقت و انرژی کافی اختصاص دهیم. حال می‌خواهیم ببینیم که چطور می‌توانیم این پروسه […]

تقویت سریع تلفظ انگلیسی در 7 راهکار

آیا برای تلفظ برخی صداهای خاص در انگلیسی با مشکل رو به رو هستید؟ آیا فکر می کنید بهبود بخشیدن به نحوه تلفظ تان کاری است غیرممکن؟ خب در این مقاله می خواهم ۷ راهکار به شما نشان دهم که با استفاده از آنها می توانید به سرعت تلفظ خود را تقویت کنید.   ۱- گوش های خود را به فیلمهای آموزش تلفظ در یوتیوب بسپارید. در سایت یوتیوب کانالهای بسیاری وجود دارند که به آموزش تصحیح لهجه زبان انگلیسی […]

۲۰ جمله زیبای انگلیسی برای تبریک سال نو

پیش از هر چیز فرا رسیدن سال نو را به شما دوست عزیز تبریک می گویم و امیدوارم بتوانید سال جدید را به سالی برای تحول و پیشرفت فردی تبدیل کنید. امیدوارم در سال جدید بتوانید جدی تر به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید و با برنامه ریزی دقیق رویای صحبت کردن روان را یک بار برای همیشه محقق کنید.   ابتدا 3 روش متفاوت برای گفتن تبریک سال نو را در این ویدئو بررسی می کنیم.   I wish you [...]

بازی‌ها، بهترین شیوه یادگیری زبان انگلیسی!

آیا یادگیری زبان انگلیسی همواره باید خسته‌کننده باشد؟ البته که نه! شاید تسلط به یک‌زبان تا حدی دشوار باشد لیکن نباید خسته‌کننده نیز باشد. امروزه می‌توان یک‌زبان را از طریق رسانه‌های اجتماعی،فیلم ، آهنگ و یا حتی بازی آموخت.   اگر روش یادگیری زبان مبتنی بر شیوه‌های تکراری و معمول باشد قطعاً یادگیری هر زبانی خسته‌کننده خواهد بود و درنتیجه الگوی یادگیری بسیار ضعیفی را ارایه می‌کند که حاصل آن پیشرفت بسیار کند و آرامی را در بر خواهد داشت. […]

۳ روش فوق العاده برای تقویت مهارت اسپیکینگ با استفاده از پادکستها

از پادکستها می توان علاوه بر تقویت مهارت لیسنینگ در ارتقا مهارت اسپیکینگ نیز بهره برد.اگر کسی را ندارید که بتوانید با او تمرین اسپیکینگ کنید نگران نباشید.   در این مقاله می خواهیم برایتان در مورد نحوه استفاده از پادکستها در زمینه تقویت اسپیکینگ بگویم. قبل از شروع باید بدانیم که پادکستها به دو دسته تقسیم می شوند: پادکستهای مونولوگ و پادکستهای دیالوگ.   مونولوگ و دیالوگ مونولوگ یعنی زمانی که شما متکلم وحده هستید و بیشتر شما صحبت […]

انگلیسی از طریق آهنگ با 8 راهکار عالی

به عنوان اولین گام مهم باید نوع آهنگهایی که مایل به شنیدن آنها هستید را انتخاب کنید. اهمیت این موضوع به این خاطر است که گزینه های نامناسب در این زمینه فراوانند. مثلا آهنگهایی که دارای اشعار هستند و بعلاوه لغات آنها چندان کاربردی نیست. و یا مثلا آهنگهایی که دارای ریتم خیلی تند هستند.   در این مقاله به ۸ راهکار یادگیری با موسیقی اشاره می کنیم که با رعایت آنها می توانید آهنگهایی را انتخاب کنید که منبع [...]

یادگیری 4 زبان ظرف 2 سال

گابریل واینر، خواننده آمریکایی موفق شده حدوداً ظرف دو سال چهار زبان آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی را فرابگیرد. روش او در یادگیری بسیار ساده‌ تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. وی برای یادگیری هر زبان به ترتیب چهار مرحله را طی نموده است. این مراحل به ترتیب عبارت‌اند از: ۱- یادگیری تلفظ ۲- یادگیری گرامر و لغات ۳- تمرین مهارت‌های شنیدن، خواندن و نوشتن ۴- تمرین مهارت صحبت کردن. در ادامه به بررسی مراحل یادشده می‌پردازیم.   […]

7 مزیت یادگیری زبان انگلیسی از طریق آهنگ

کلید یادگیری موثر زبان انگلیسی چیست؟ آیا عزم راسخ همراه با پشتکار است یا مربوط به چیزی است که ازبدو تولد همراه با انسان وجود دارد؟ به اعتقاد من هیچ کدام. کلید یادگیری زبان انگلیسی در این نکته نهفته است که یادگیری را از طریق ابزارها و عادات درست جذاب کنیم. و البته در این بین یکی از برجسته ترین ابزارها موسیقی است.   چرا باید انگلیسی را از طریق آهنگ فرا گرفت؟ ۷ دلیلی که استفاده از موسیقی را [...]

انگلیسی از طریق اخبار

شاید بپرسید که مزیت یادگیری انگلیسی از طریق اخبار چیست. پاسخ این است که متون برنامه های اخبار بسیار واضح نوشته می شوند به گونه ایی که برای یادگیری انگلیسی بسیار مناسب اند. آنچنان که از نام اخبار پیدا است محتویات آن جدید و مرتبط به امور روزمره است. یادگیری انگلیسی تنها به افزایش بانک واژگان ختم نمی شود بلکه عامل مهمتر دیگری را دنبال می کند و آن عبارت است از ایجاد ارتباط با افراد انگلیسی زبان. وقتی بدانیم […]

یادگیری زبان در خواب، رویا یا واقعیت؟

سال‌ها پیش فراگیران بر این باور بودند که صرفاً با گوش کردن در خواب قادرند پس از بیدار شدن به‌راحتی به آن زبان صحبت کنند. البته مدت‌هاست که بی‌پایه و اساس بودن این تصور بر همگان روشن گردیده لیکن این امر که خواب با یادگیری رابطه‌ای تنگاتنگ دارد امری است غیرقابل‌انکار!   تأثیر خواب در یادگیری چیست؟ تحقیقات نشان می‌دهند که خواب قدرت مغز را افزایش داده و به فرد امکان می‌دهد تا اطلاعات جدید را راحت‌تر ثبت کند.   […]

10 نکته فوق العاده برای یادگیری انگلیسی از طریق رادیو

آیا از گوش کردن به کتاب‌های صوتی خسته شده‌اید؟ آیا هرروز زمان فراوانی را پشت کامپیوتر خود هدر می‌دهید؟ اگر چنین است می‌توانید با گوش دادن به رادیوهای انگلیسی اینترنتی حداکثر بهره‌وری را از زمان خود ببرید.   گوش کردن به رادیوهای انگلیسی‌زبان یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای تقویت مهارت لیسنینگ است که به‌علاوه به شما کمک می‌کند تا گوشتان با سرعت کلام بومی‌های انگلیسی‌زبان عادت کند . همچنین باعث می‌شود روان‌تر صحبت کنید و تلفظ شما بهتر […]

بهترین مدرس زبان کیست؟ ( قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله معیارهای دانش آموزان را در سنجش یک معلم ایده آل بررسی کردیم. در این مقاله به برسی این موضوع می‌پردازیم که کدام نوع کلاس‌های آموزش زبان مؤثرترند. آیا کلاس‌های آنلاین بهترند یا حضوری؟ کلاس‌های خصوصی مناسب‌ترند یا خصوصی؟   خصوصی یا گروهی؟ کلاس‌های خصوصی و گروهی هرکدام دارای محاسن و معایب خاص خود هستند. اگر برنامه کاری فشرده‌ای دارید احتمالاً کلاس‌های خصوصی گزینه مناسب‌تری هستند چراکه مدرس می‌تواند برنامه کلاس را مطابق با برنامه کاری […]

بهترین مدرس زبان کیست؟ (قسمت اول)

اگرمدتی را صرف یادگیری یک زبان خارجی نموده باشید یقینا تجارب مختلفی از مدرسین گوناگون با قیافه ها، سن، اندازه و قومیت های مختلف داشته اید. و اینکه هر کدام از این معلمین در شیوه ای خاص از تدریس دارای تبحری خاص بوده اند.   عموما افراد نسبت به معلمین گوناگون واکنشهایی متفاوت از خود بروز داده و میزاان مقبولیت معلمین را بر اساس معیارهایی چون جنسیت، سن و سابقه تدریس آنها می سنجند. بی شک شما نیز بی آنکه […]

چگونه فرزندی دو زبانه پرورش دهیم؟

در این مقاله می خواهیم به نکات مهم درباره آموزش کودک دو زبانه بپردازیم.

اگر هنوز فرزند شما به دنیا نیامده است و می خواهید در خصوص آموزش زبان مطالب مهمی بدانید پیشنهاد می کنم مقاله “جنین چگونه زبان یاد می گیرد؟” را مطالعه کنید. اما اگر فرزند دلبند شما دیده به جهان گشوده است به خواندن این مقاله ادامه دهید.

یادگیری زبان دوم را از چه سنی آغاز کنیم؟

تحقیقات نشان می دهد که بچه ها در یادگیری یک زبان خارجی بهتر از بزرگسالان عمل می کنند. مزایای یادگیری زبان از نگاه علوم شناختی و زبانشناسی، کشورهای سراسر جهان را بر آن داشته که یادگیری زبان را در سیاستهای آموزشی خود لحاظ کنند.   کارشناسان و مربیان آموزشی در سراسر دنیا بر این امر متفق القول هستند که یادگیری زبان دوم برای تمامی فراگیران در تمام سنین مفید است. چرا که یادگیری یک زبان جدید افق های جدیدی به […]

یادگیری یک زبان چه مدتی طول می کشد؟

یادگیری یک زبان کار دشواری است لیکن اگر فواید اقتصادی حاصل از  دانستن یک زبان را در جهان تجارت در نظر بگیرید ، هیچگاه بابت هزینه هایی که برای یادگیری آن زبان پرداخته اید احساس ندامت نخواهید کرد. در یادگیری یک زبان پنج عامل نقش کلیدی ایفا می کنند. این عوامل عبارتند از: ۱- استعداد ۲- زمان صرف شده در یادگیری ۳- کیفیت مطالعه ۴- سن ۵- میزان دشواری آن زبان   حال شاید بپرسید کدام زبان نسبت به زمانی […]

7 اقدام زیرکانه برای ارتقا اسپیکینگ هنگام سفر به یک کشور خارجی زبان

هر ساله افراد زیادی به قصد گذراندن تعطیلات راهی کشورهای خارجی زبان می‌شوند. هستند بسیار کسانی که پس از بازگشت از سفر از ندانستن زبان مردم آن کشور احساس تأسف می‌کنند. غافل از آنکه هزینه بهترین کلاس و موقعیت یادگیری را پرداخته‌اند و بجای آنکه رهاوردشان از این سفر تسلط به زبان مردم آن کشور باشد صرفاً به خریدهای که ازآنجا داشته‌اند دل‌خوش می‌کنند!   اگر می‌خواهید ارمغان شما از یک سفر خارجی بیشترین تسلط به زبان آن کشور باشد […]

5 دیکشنری برتر از نگاه دکتر زبان

دیکشنری‌ها از ابزارهای مهم یادگیری در هر زبانی محسوب می‌شوند.  تعدد این دسته از دیکشنری‌ها در بازار و دنیای وب آن چنان است که گاه فراگیران زبان انگلیسی  دچار سردرگمی می‌ شوند. همانگونه که در مقالات قبلی گفته ایم یادگیری لغات از طریق متن انگلیسی موثرترین شیوه یادگیری است. بنابراین استفاده از دیکشنری های انگلیسی – فارسی را فراموش کنید.   این دسته از دیکشنری ها توانایی شما در فکر کردن به انگلیسی را کاهش می دهند و می دانیم […]

ساخت speaking فوق‌العاده در 4 حرکت!

شرکت در کلاس‌های مکالمه، فقط بخشی از پروسه یادگیری زبان انگلیسی است. برای آنکه در مکالمه زبان انگلیسی به سطحی حرفه‌ای برسید، باید مسؤولیت این هدف را شخصاً بپذیرید و به شکلی پویا این هدف را دنبال کنید.   شما باید با زبان انگلیسی نفس بکشید و با آن زندگی کنید.میزان توفیق شما نیز در این خصوص مستقیماً به شخص شما بستگی دارد. در این مقاله به معرفی  چهار راهکار ساده می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید به رویای speaking […]

انگلیسی روان، فقط با 3 ساختار گرامری!

                  من خود شخصاً سال‌ها قبل یادگیری گرامر به روش سنتی را کنار گذاشتم. اکنون هم اغلب آن فرمول‌هایی را که به‌سختی وارد مغز خودکرده بودم از یاد برده‌ام و البته زهی سعادت!   چرا که همین ساختارهای دست‌وپا گیر دائماً مانع از آن می‌شدند بتوانم به‌راحتی صحبت کنم. شاید بپرسید چه ارتباطی دارد؟ پاسخ ساده است. من در تجزیه‌وتحلیل ساختارها بیش‌ازحد مته به خشخاش می‌گذاشتم که این امر خود سد روان […]

عبارات فعلی سه‌ کلمه‌ای

عبارات فعلی معمولاً از دو قسمت “فعل + قید” یا “فعل+ حرف‌اضافه”  تشکیل می‌شوند. البته تعداد محدودی از عبارات فعلی نیز وجود دارند که از سه قسمت تشکیل‌ شده‌اند. بهترین راه برای یادگیری لغات و اصطلاحات عبارت است از یادگیری آن‌ها در متن نه به‌صورت مجزا.   این عبارات را هرگز نمی‌توان به‌صورت مجزا ترجمه کرد زیرا در این صورت معنی آن به‌کلی دگرگون می‌شود. این عبارات به قرار زیر می باشند:   break in on = interrupt (a conversation):   […]

ارتقا سطح زبان انگلیسی در 5 مرحله!

                  اگر جز کسانی هستید که مایلید سطح زبان انگلیسی خود را در زمانی کوتاه به یک یا چند سطح بالاتر ارتقا دهید، به خواندن مقاله ارتقا سطح زبان انگلیسی در 5 مرحله! ادامه دهید تا ببینید چگونه با رعایت پنج قانون ساده می‌توانید به این مهم دست‌یافت. این قوانین بر اساس اهمیت از انتها به ابتدا معرفی می‌شوند.   ۵- انگلیسی را به سرگرمی تبدیل کنید و از آن لذت ببرید! […]

4 نکته‌ای که معلمین انگلیسی به شما نگفته‌اند!

                  دوستم دیپلم گرفته و همچنان قادر به گفتن چند جمله ساده انگلیسی نیست. حتی افراد دیگری را می‌شناسم که لیسانس و فوق‌لیسانس و حتی مدرک دکتری گرفته‌اند اما آن‌ها نیز با این همه درس خواندن قادر به صحبت کردن و فهمیدن اخبار و فیلم‌های زبان‌اصلی نیستند. کافی است با یک فرد انگلیسی زبان رو به رو شوند تا برای گفتن چند جمله ساده رنگ از رخسارشان بپرد! و نفسشان به شماره […]

روغن کاری چرخ دنده های زنگ خورده ذهن (قسمت دوم)

                  گام سوم: لغت‌های جدید را داخل متن بیاموزید. لطفاً یک کاغذ و خودکار بردارید و پیش از دنبال کردن این مقاله در یک تست کوچک شرکت کنید.   می‌خواهم نشان دهم که یادگیری لغت‌ها در متن چقدر اهمیت دارد و با حفظ لغت‌ها به‌صورت جداگانه یا حتی بدتر از آن، یادگیری لغات انگلیسی از طریق معنای فارسی آن‌ها تا چه حد وقت خود را هدر می‌دهید.   با انجام آزمون زیر […]

روغن کاری چرخ دنده های زنگ خورده ذهن (قسمت اول)

شاید بپرسید سریعترین راه روان شدن در مکالمه انگلیسی چیست. در این مقاله به معرفی ۴ راه کار می پردازیم که با اجرای آن ها می توانید هر چه سریعتر مکالمه خود را تقویت کنید.   گام اول: گرامر را کنار بگذارید غالب افرادی که تمایل به یادگیری زبان انگلیسی دارند نسبت به یادگیری گرامر وسواس عجیبی دارند. به مثالی از این دست افراد که عموما با آنها برخورد می کنم توجه کنید:   «می‌خوام انگلیسی‌ام خوب بشه. گرامرم خیلی […]

هدف از خواندن و یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

هدف از خواندن و یادگیری زبان انگلیسی چیست؟   اگر این سؤال را از یک استاد زبان‌ شناسی که سرگرمی‌ اش تحقیق در مورد ریشه افعال بی‌ قاعده است بپرسید. پاسخ وی با پاسخ فردی که کارش سفر به دور دنیاست و همواره از زبان انگلیسی به‌ عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط با افراد بی‌ شمار بهره می‌برد، کاملاً متفاوت خواهد بود.   اولی به شما خواهد گفت: «باید انگلیسی بخوانید تا در مدرسه نمره‌ های خوب بگیرید و وارد […]

پاشنه آشیل آموزش سنتی زبان انگلیسی

آیا اغلب پیش از گفتن واژه مورد ‌نظر ناچارید مدام برای یافتن آنها فکر کنید؟ آیا دائم کلمه‌ها را اشتباه بیان می‌کنید؟ آیا تلفظ حروف در برخی کلمه‌ها برایتان دشوار است؟ آیا این مشکلات فقط به این دلیل نیست که مدام برای گفتن یک جمله خاص به چندین شیوه فکر می‌کنید؟   اگر چنین است، نگران نباشید، زیرا تنها شما نیستید که با این مشکل مواجه اید. هزاران نفر وجود دارند که هنگام صحبت کردن از همین الگو پیروی می‌کنند […]

7 راز یادگیری یک زبان خارجی

اعتقاد بر آن است که  کودکان در زمینه یادگیری زبان انگلیسی، بهتر از بزرگسالان هستند. اما این بدان معنا نیست که افراد بزرگسال نباید سمت یادگیری یک‌ زبان بروند. در این مقاله به معرفی ۷ راز یادگیری یک زبان خارجی می پردازیم که با اجرای آن‌ ها می‌توانید نتایجی شگفت‌انگیز در جهت یادگیری هر زبان جدید به دست بیاورید!   ۱- واقع‌بین باشید. برای شروع ابتدا هدفی ساده و دست‌ یافتنی برای خود تعیین کنید. توصیه می‌کنیم روزانه ۵۰ لغت را انتخاب کنید […]

علت فراموشی لغات و راه غلبه بر آن

اگر علاقه مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید حتما بارها برایتان پیش‌ آمده که در حال ساختن جمله‌ای بوده‌اید که ناگهان کلمه‌ای خاص را فراموش کرده‌اید…! بعد به‌شدت سعی می‌کنید آن کلمه را به خاطر بیاورید. اما حتی قادر به گفتن یک کلمه هم نیستید.   در این مقاله می‌خواهیم علت فراموشی لغات و راه غلبه بر آن این امر را بررسی کنیم. بدین منظور، ابتدا نگاهی به ساختار مغز می‌اندازیم.   باید بدانیم که متأسفانه مغز انسان پایگاه اطلاعات نیست…!  🙂 […]

آموزش ماههای میلادی

ویدئو آموزشی ماه های میلادی https://drzaban.com/wp-content/uploads/2015/01/Months-Seasons.mp4

۱۵ اصطلاح پرکاربرد در زبان انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی یا idioms عبارتند از عبارات پرکاربردی که معنی کلی آنها با مفهوم تک تک کلمات شان فرق می کند. می توانید صدها آموزش ویدئویی رایگان که شامل اصطلاحات و اسلنگ های کاربردی در انگلیسی واقعی است را از اینجا ببینید. از آنجاییکه کاربرد اصطلاحات در انگلیسی بسیار رایج است یادگیری آنها به منظور درک بهتر منظور افراد بسیار ضروری است.   در این مقاله به معرفی ۱۵ اصطلاح پر کاربرد در زبان انگلیسی می پردازیم.   1.  Piece […]

۱۰ عبارت فعلی که باید بدانید.

می دانید منظور از عبارت فعلی چیست؟ عبارات فعلی بسیارمتداول تر از آنند که به نظر می رسند هر چند در ابتدا شاید دشوار و یا حتی ساختگی به نظر بیایند. به طور کلی “عبارت فعلی” = فعل + حرف اضافه/جز قید. در یادگیری زبان انگلیسی دانستن عبارات فعلی محتلف از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد زیرا این دسته عبارات به خصوص در مکالمات واقعی بسیار استفاده می شوند.   از این روز در این مقاله به معرفی ۱۰ عبارت […]