یادگیری 4 زبان ظرف 2 سال

گابریل واینر، خواننده آمریکایی موفق شده حدوداً ظرف دو سال چهار زبان آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی را فرابگیرد. روش او در یادگیری بسیار ساده‌ تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

وی برای یادگیری هر زبان به ترتیب چهار مرحله را طی نموده است. این مراحل به ترتیب عبارت‌اند از: ۱- یادگیری تلفظ ۲- یادگیری گرامر و لغات ۳- تمرین مهارت‌های شنیدن، خواندن و نوشتن ۴- تمرین مهارت صحبت کردن.

در ادامه به بررسی مراحل یادشده می‌پردازیم.

 

مرحله اول: تلفظ صحیح حروف را بیاموزید.
زمان- یک تا دو هفته
با یادگیری شیوه صحیح تلفظ در اولین گام درک شنیداری شما بهبود می‌یابد درنتیجه هنگامی‌که یادگیری کلمات را آغاز می‌کنید، ازآنجایی‌که صدای کلمات و نیز دیکته آن‌ ها را می‌شناسید حفظ لغات برایتان آسان‌ تر می‌شود.

 

مرحله دوم: با حذف زبان فارسی یادگیری لغت و دستور زبان را آغاز کنید.
زمان- سه ماه
در این مرحله می‌توانید چند کار ساده ولی ارزشمند انجام دهید. اول‌ از همه از نرم‌افزارهای فلش کارت آنکی و بایکی استفاده کنید. این نرم‌افزار ها بر روی گوشی یا سیستم کامپیوتر شما قابل‌ نصب هستند. منطق به‌ کار رفته در این نرم‌افزار ها مشابه با جعبه لایتنر است.

به این صورت که وقتی یک کارت را مطالعه می‌کنید، بجای انتقال آن کارت به خانه بعدی می‌توانید مشخص کنید که آن را با چه فاصله زمانی می‌خواهید مرور کنید. به‌این‌ترتیب کارت‌ هایی را که به‌ راحتی فرا گرفته‌اید

 

بافاصله زمانی بیشتر و کارت‌ هایی که یادگیری آن‌ ها دشوارتر بوده را با فاصله زمانی کمتر مشاهده خواهید کرد. با استفاده از این نرم‌افزارها قادر خواهید بود روزانه با ۳۰ دقیقه تمرین بین ۲۰ تا ۳۰ لغت را به‌راحتی فرابگیرید.

دومین کاری که باید انجام دهید حذف زبان فارسی است. همواره باید سعی کنید به انگلیسی فکر کنید. همین کار ساده باعث می‌شود کلمات را سریع‌ تر به خاطر آورده و درنتیجه در صحبت کردن سرعت بهتری داشته باشید.

سوم اینکه لیستی از لغات پرکاربرد را تهیه کنید و اول‌ از همه این لغات را حفظ کنید. با حفظ ۱۰۰۰ لغت قادر به فهم ۷۰% یک متن و با حفظ ۲۰۰۰ لغت توان فهم ۸۰% یک متن را خواهید داشت. هرچند برای فهم کامل یک موضوع به دانستن لغات بیشتری نیازمندید اما همین مقدار نیز در حد خود یک پدیده به‌حساب می‌آید.

 

مرحله سوم: بر مهارت‌های شنیدن، نوشتن و خواندن تمرکز کنید.
زمان- دو ماه
پس از آشنایی نسبی با لغات و دستور زبان باید به نوشتن ( مقاله، لیست خرید،کارهایی که در طی روز انجام داده‌اید و …)، تماشای فیلم، کتاب خواندن و صحبت کردن در مورد موضوعات و کارهای روزمره ( حداقل با خودتان) بپردازید. تمامی مطالبی که به‌ منظور تقویت مهارت‌های فوق انتخاب می‌کنید بایستی برایتان جذابیت داشته باشند.

 

مرحله چهارم: صحبت کنید.

وقتی به مرحله‌ای برسید که اشتباهات لغوی و گرامری شما در صحبت کردن بیش‌ازحد نباشد آنگاه می‌توانید به جمع انگلیسی‌ زبان‌ها پیوسته و خود را در انگلیسی غوطه‌ور سازید. فراموش نکنید که به‌هیچ‌عنوان نباید از زبان فارسی کمک بگیرید وگرنه به میزانی که باید رشد نمی‌کنید.

هر چه این اصول را فشرده‌تر اجرا کنید مغز شما زودتر به این سیستم عادت می‌کند و با کنار هم قرار دادن اطلاعاتی که در مراحل اول تا سوم آموخته‌اید سریع‌تر به مرحله آخر یعنی صحبت کردن می‌رسد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.