بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی- ۱۲ پادکست فوق العاده

شاید بخواهید بدانید بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ اگر ازکلاسها و آموزشگاه ها، فلش کارتها و تکرار های بی ثمر خسته شده اید توصیه می کنم حتما این مقاله را بخوانید.

 

در این مقاله به معرفی ۱۲ پادکست فوق العاده می پردازم. پادکستهای یادگیری زبان انگلیسی را می توانید در سایت ما مشاهده کنید. با گوش کردن به پادکستهای موجود در این منابع اولا با الگوی انگلیسی محاوره ای بیشتر آشنا می شوید. ثانیا اصطلاحات و اسلنگ های بسیاری فرا می گیرید که در انگلیسی واقعی بسیار استفاده می شوند و هنگام صحبت کردن خیلی به آنها نیازمندید. این منابع عبارتند از:

 

۱- This American Life

pic 1
 

 

در این سایت که یکی از محبوبترین سایتهای پادکست محسوب می شود روزانه به طور میانگین از هر پادکست یک میلیون دانلود انجام می شود. محتوای این پادکستها  روایت داستانهای واقعی  است.

 

مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: مصاحبه با افراد مختلف از سراسر آمریکا که فرصتی کم نظیر برای آشنا شدن با لهجه های مختلف در سراسر آمریکا در اختیار زبان آموزان قرار می دهد. داستانهای شگفت انگیز و گاها تکان دهنده میهمانان برنامه از دیگر ویژگی های این سایت است.

 

۲- Global News

2

این سایت محصول بی‌بی‌سی و بزرگ‌ترین رسانه بین‌المللی است. برنامه‌های این سایت که مروری است بر تازه‌ترین اخبار جهان روزانه دو بار پخش می‌شود.

مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: نحوه صحبت کردن مجریان و خبرنگاران این برنامه‌ها بسیار سلیس و روان است. تسلط آن‌ها به زبان انگلیسی بسیار بالاست و درنتیجه کمک شایانی به افزایش سطح واژگان می‌نمایند.

 

۳-  Scientific American Podcast: 60-Second Science

3

از اولین مجلات علمی دنیا است که به معرفی تازه‌ ترین اخبار علمی می‌پردازد.

 

مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: گویندگان این مجموعه در موضوعات علمی گوناگون از تسلط بالایی برخوردارند. شیوه بیان آن‌ها علاوه بر مهیج بودن برای افراد با سطح معمولی نیز قابل‌درک است. پادکست‌های این مجموعه را به‌ویژه به علاقه‌مندان حوزه‌های شیمی، زیست‌شناسی، ستاره‌شناسی و فیزیک توصیه می‌کنیم.

 

۴-  Freakonomics Radio

4

این وب‌سایت که قبلاً نیز برنده جایزه بهترین سایت درزمینهٔ پادکست شده است، به موشکافی لایه‌های پنهان درزمینهٔ های گوناگون از زوایای مختلف می‌پردازد. موضوعاتی از قبیل اخبار، مسائل فرهنگی و … ازاین‌دست هستند.

حتما از این صفحات دیدن کنید:

صفحه پادکست ها

۵-  Here’s the Thing

5

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های رادیویی است و مجری برنامه به مصاحبه با بازیگران، سیاستمداران، هنرمندان و تجار سرشناس می‌پردازد.
مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: برنامه‌های آموزشی و الهام‌بخش این سایت درزمینهٔ های گوناگون روایتی است از عرصه‌های تلاش انسانی و ظهور خلاقیت. برخی از میهمانان این برنامه جز برترین‌ها در رشته خود هستند.

 

۶- NPR

6

 

یک شبکه رادیویی است که به‌طور همزمان برای صدها ایستگاه رادیویی اخبار و برنامه‌های فرهنگی پخش می‌کند. بعضی از برنامه‌های این شبکه به‌صورت پادکست قابل‌دسترسی هستند. این پادکست‌ها شامل گزارش‌ها مربوط به اقتصاد جهان می‌باشند.

 

مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: شیوه تلفظ مجریان این برنامه بسیار شیوا و قابل‌فهم است. در برنامه‌های  این شبکه حجم بالایی از لغات و اصطلاحات کاربردی آموزش داده می‌شود.

 

۷-  Stuff You Should Know

7

جهان هستی محل کنجکاوی است و ما به‌عنوان انسان ذاتاً موجوداتی کنجکاو هستیم. این برنامه با طرح سؤالات و موضوعات چالش‌برانگیز به ترغیب حس کنجکاوی فرد  می‌پردازد. برنامه‌های این وب‌سایت را به افراد کنجکاو توصیه می‌کنیم.

 

مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: این پادکست‌ها ویژه افرادی هستند که به یادگیری در مورد مسائل گوناگون و نحوه عملکرد کارها علاقه‌مند هستند. مثلاً در این برنامه موضوعاتی مثل غواصی به معرفی لغات و اصطلاحات مرتبط در این زمینه می‌پردازد.

 

۸-  The Nerdist

8

این برنامه که توسط سه کمدین معروف اجرا می‌شود نوعی برنامه مصاحبه طنز است و سرگرمی‌های افراد مثل جمع‌آوری سکه، مجله و … را موردبررسی قرار می‌دهد.

مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: پادکست‌های موجود در این سایت برای افرادی که از سطح متوسط برخوردار هستند بسیار مؤثرند.

 

۹-  Entrepreneur on Fire

9

این برنامه شاد و مفرح توسط جان لی اجرا می‌شود و هدف آن کمک به کارآفرینان به‌منظور توسعه کسب‌وکارهای کوچک است. در این برنامه تجار مشهور از فراز و نشیب‌های کار خود سخن می‌گویند. پادکست‌های موجود به معرفی موضوعات بازاریابی و  راه‌اندازی کسب‌وکار می‌پردازند و برای  همه کارآفرینان از تازه‌کار تا  باتجربه منبعی ناب محسوب می‌شود.

 

۱۰- Comedy Bang Bang: The Podcast

10

مجری این برنامه همراه با میهمانان برنامه به اجرای برنامه و آهنگ‌های طنز می‌پردازد. در این برنامه هر هفته به یک موضوع خاص مثل بازی، مصاحبه، خلاقیت و … پرداخته می‌شود.
مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: حسن این برنامه شاد بودن آن است.از دیگر امتیازات آن اینکه مصاحبه با افراد مختلف به شما این امکان را می‌دهد تا با لهجه‌های مختلف آشنا شوید.

 

۱۱- Stuff You Missed in History Class

11

اغلب ما از درس تاریخ تجربه چندان خوشی نداریم این برنامه با سبکی هیجان‌انگیز به آموزش داستان‌های جالب تاریخی می‌پردازد. مجریان این برنامه به نام‌های هالی و ویلسون دو کارشناس برجسته تاریخ هستند که به بررسی وقایع مهم تاریخ می‌پردازند.

 

مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: تنوع بسیار زیاد مطالب در این برنامه فرصت بزرگی برای افزایش سطح لغات و اصطلاحات محسوب می‌شود.

 

۱۲- Stuff to Blow Your Mind

12
این برنامه همراه با عنوان جذاب خود به بررسی دنیای شگفت‌انگیز علوم می‌پردازد. مجریان این برنامه، رابرت و جولی سعی دارند تا محدودیت بشر را در علوم، فن‌آوری و فلسفه به چالش بکشند.

 

مزیت این سایت برای یادگیری زبان انگلیسی: این برنامه را به علاقه‌مندان علوم توصیه می‌کنیم. مطالب ارائه‌شده در این پادکست‌ها سرشار از مطالب علمی جدید است. علاقه‌مندان به حوزه‌های ژنتیک، فیزیک کوانتوم، DNA ، و نانوفنّاوری از برنامه‌های این سایت می‌توانند بی‌اندازه بهره‌مند شوند.

 

 

7 دیدگاه برای “بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی- ۱۲ پادکست فوق العاده

  1. ممنون خیلی خوب جمع آوری کرده بودین
    البته بعضی از سایت ها فقط صوتی بود و متنی وجود نداشت

  2. سلام
    پادکست ها بسیار عالی بود.
    آیا لیستی از پادکست های فارسی آموزش زبان انگلیسی معتبر هم وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.