یادگیری زبان انگلیسی از طریق تصویر با 7 ایده جالب

جمله معروفی بین آشپزها وجود دارد که می‌گوید: “اگر غذا خوش لعاب باشد آن را با نگاهتان خواهید خورد.”

بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت یادگیری از طریق چشمان نیز امکان‌پذیر است. شاید بهتر باشد به‌جای آنکه مرتب چشمان خود را بین خطوط کتاب خسته کنید انگلیسی را از طریق تصویر بیاموزید. هرچند این روش را هیچ‌گاه در سیستم آموزشی خود از کودکی نیاموخته‌ایم اما بازهم می‌توان از نو آغاز کرد.

در این مقاله ۷ ایده جالب را معرفی می‌کنم که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم انگلیسی را بهتر یاد بگیریم.

 

اگر خاطرتان باشد در دوران مدرسه برخی همکلاسی‌های ما قادر بودند همه آنچه را که معلم تدریس می‌کرد موبه‌مو به خاطر بیاورند. این گروه افراد اصطلاحاً “از حافظه تصویری” برخوردار هستند و در گروه فراگیران بصری دسته‌بندی می‌شوند و ویژگی آن‌ها این است که هنگام مطالعه ترجیح می‌دهند برای درک بهتر مطالب از نمودار و فیلم استفاده کنند.

شاید شما نیز جزء این دسته افراد باشید. فراگیران بصری دنیا را از طریق چشمان خود جستجو می‌کنند لذا در نحوه دریافت مطالب باید بسیار دقت کنند. و اما ۷ ایده جالب برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق تصویر:

 

۱- کتاب‌های مصور

 

download
این کتاب‌ها خاص کودکان نیستند، کتاب “Clarice Bean, That’s Me”  نوشته لارن چایلد داستان دختری  است به نام کلاریس بین که در خانواده‌ای پرجمعیت زندگی می‌کند. این کتاب با تصاویر ساده و جذاب به آموزش اصطلاحات انگلیسی می‌پردازد. کتاب مصور دیگری که می‌توان نام برد کتاب “Oh the Places You’ll Go” ( مکان‌هایی  که خواهید رفت) نوشته دکتر سوس است. این کتاب الهام‌بخش همراه با تصاویر تخیلی با استفاده از طنز و آهنگ به تقویت تلفظ کمک می‌کند.

 

۲- کتاب‌های آشپزی

download (1)

این نوع کتاب‌ها با استفاده از تصاویر جذاب به آموزش نحوه طبخ انواع غذاها می‌پردازند. حتی اگر این کتاب‌ها را به‌منظور استاد شدن در آشپزی استفاده نمی‌کنید می‌توانید ازجمله بندی‌های آن‌ها برای تقویت گرامر انگلیسی بهره ببرید. علاوه بر آن شمار زیادی لغات مرتبط با خوراکی‌ها را در این دسته کتاب‌ها می‌آموزید.

از کتاب‌هایی که در این راستا نوشته‌شده‌اند می‌توان کتاب “Heston Blumenthal at Home” را نام برد. دستورالعمل‌های مجلات آشپزی و نیز اپلیکیشن های موجود در این زمینه نیز از گزینه‌های دیگر می‌باشند. مثلاً اپلیکیشن Cookpad شامل بیش از یک‌میلیون دستورالعمل آشپزی است که دستورالعمل‌های آن توسط خود کاربران تهیه می‌شود. این اپلیکیشن برای آیفون و اندروید موجود است.

 

۳- نقشه

نقشه‌ها در فعالیت‌های گروهی کاربرد فراوان دارند. مثلاً یک نفر آدرس یک مکان را از روی نقشه بخواند و فرد دیگر آن آدرس را پیدا کند. بازی دیگری که برای بچه‌ها می‌تواند جذاب باشد “بازی گنج” است. در این بازی هر فرد با در اختیار داشتن یک نقشه و چند مسیر به جستجوی  یک گنج می‌پردازند. همچنین با استفاده از  Google Maps می‌توانید با کلیک روی کشورهای انگلیسی‌زبان تابلوها، بیلبوردها و فروشگاه‌ها را مشاهده و هر عبارت و کلمه جدید را ثبت کنید.

۴- مجلات فکاهی

این مجلات در دو گروه چاپی و اینترنتی وجود دارند. چند نمونه از این مجلات عبارت‌اند از:

 

download (2)

 Calvin and Hobbes

picture-perfect-7-visionary-ideas-for-learning-english-with-pictures8

                                                                                         

   Blindsprings 

picture-perfect-7-visionary-ideas-for-learning-english-with-pictures9

                                                                             

 Abominable Charles Christopher

۵- فلش کارت

فلش کارت‌ها ارزان، مؤثر بوده و می‌توانید آن‌ها را در هرکجا از رختخواب گرفته تا قطار و اتوبوس با خود همراه داشته باشید. آن‌ها را روی درب یخچال و یا دیوار اتاقتان نصب کنید و به یادگیری لغت و گرامر بپردازید. با مراجعه به سایتهایی مثل  Inside Story Flashcards می‌توانید فلش کارت‌های فراوانی را دریافت کنید. همچنین با استفاده از سایت  Exam Time می‌توانید هر عکسی را که مایل باشید آپلود نموده و فلش کارت‌های شخصی خود را تولید کنید.

 

۶- عکس

اکثر افراد هنگام برخورد با یک لغت ناآشنا ابتدا به دیکشنری مراجعه می‌کنند. برای این منظور می‌توان از دیکشنری‌های  آنلاین نیز استفاده کرد. اگر در Google Images کلمه “‘ravioli”  را جستجو کنید تصاویر فراوانی را برای این کلمه خواهید یافت. همچنین می‌توانید هنگامی‌که با جمع دوستان هستید به توصیف عکس‌های مسافرت و یا عکس‌های خانوادگی بپردازید.

 

۷- سایتهای مفید

ازآنجایی‌که در دنیای امروز اینترنت ابزاری بسیار ضروری محسوب می‌شود برای فراگیران بصری دو سایت مفید معرفی می‌کنیم:

picture-perfect-7-visionary-ideas-for-learning-english-with-pictures1

Visuwords

با تایپ یک کلمه مفاهیم مرتبط با آن کلمه به‌صورت نمودار نمایش داده می‌شود.

picture-perfect-7-visionary-ideas-for-learning-english-with-pictures12

Visual Dictionary Online

این سایت اصطلاحات فنی را همراه با نمودارهای رنگی و کاملاً علمی نمایش می‌دهد.

 

 

tele

 

 

3 دیدگاه برای “یادگیری زبان انگلیسی از طریق تصویر با 7 ایده جالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.