یادگیری انگلیسی بازرگانی به روش قهرمانان ورزشی

همه زبان جویان باید با انگلیسی بازرگانی آشنایی داشته باشند. هر چه بیشتر به مطالب این نوع انگلیسی  گوش کنید بیشتر متوجه آن خواهید شد. بدون داشتن تمرین کافی هر مطلبی که به گوشتان بخورد تقریباً برایتان نامفهوم خواهد بود. شاید بپرسید اصلاً چه دلیلی دارد که انگلیسی بازرگانی را یاد بگیریم؟

 

در اغلب مشاغل، توانایی انگلیسی صحبت کردن در حد تسلط برای افراد امتیازی بزرگ به‌حساب می‌آید. برخی شرکت‌ها برای افرادی که مسلط به انگلیسی بازرگانی هستند، امتیازات ویژه‌ای از قبیل پاداش و یا ترفیع در نظر می‌گیرند. نقش  زبان انگلیسی در عرصه تجارت بین‌الملل نیز بر کسی پوشیده نیست.

 

در مصاحبه‌های شغلی بایستی به انگلیسی بازرگانی تسلط داشته باشید. فرض کنید در مصاحبه به‌جای کلمه (حسابدار) accountant از کلمه account (حساب) استفاده کنید. احتمالاً نتیجه چنین مصاحبه‌ای را خود می‌توانید حدس بزنید! حال ببینیم دانستن انگلیسی بازرگانی چه فواید دیگری دارد.

 

– دانستن انگلیسی بازرگانی به شما امکان می‌دهد در بحث‌ها شرکت کنید.
وقتی بدانید افراد حاضر در جلسه در مورد چه موضوعاتی صحبت می‌کنند شما نیز می‌توانید وارد بحث شده، سؤال بپرسید، نظر بدهید و حتی نگرانی‌های خود را از موارد طرح‌شده عنوان کنید.

 

– به گنج‌های عظیمی از منابع دست می‌یابید.

با دانستن انگلیسی بازرگانی و دسترسی به منابع دست‌اول، دیگر نیازی نیست منتظر بمانید تا نسخه‌های ترجمه‌شده به بازار بیایند. به‌راحتی می‌توانید به انبوه بی‌شمار مقالات و کتاب‌های انگلیسی‌زبان دست‌یافته و دائماً در جریان اخبار روز تجارت قرار بگیرید.

 

حال می‌پردازیم به اینکه چگونه انگلیسی بازرگانی را به روشی قهرمان ورزشی یاد بگیریم:

 

۱- مجموعه کتاب‌های بی‌نظیر “Market Leader” (رهبر بازار) را مطالعه کنید.

 

marketLeader

این مجموعه تمام بخش‌های ریدینگ، لیسنینگ و … را دارا بوده و همه این بخش‌ها مرتبط با مبحث بازرگانی است. در پایان هر بخش نیز به بررسی یک نمونه عملی و واقعی می‌پردازد. این کتاب دارای چندین سطح است. توصیه می‌کنم اگر در سطح مبتدی هستید از جلد شماره یک این مجموعه شروع کنید. این کتاب شامل موضوعاتی مثل بازارهای جهانی، منابع انسانی، مذاکره، تجارت بین‌المللی، بازاریابی و … می‌شود.

 

۲- در دوره‌های انگلیسی بازرگانی شرکت کنید.

این گزینه بر اساس توان مالی شما مؤثرترین روش ممکن است. با شرکت در دوره‌های انگلیسی بازرگانی زمان بیشتری برای یادگیری صرف خواهید نمود بعلاوه دوستانی خواهید یافت که می‌توانید با آن‌ها به تمرین بپردازید. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های انگلیسی بازرگانی فوق پیشرفته دکتر زبان ۳۰۰% انگلیسی را سریع‌تر یاد بگیرید و صحبت کنید !

 

۳- از مقالات، پادکست‌ها و ویدئوهای موجود در اینترنت استفاده کنید.

مقالات و وب‌سایت‌های موجود درزمینهٔ انگلیسی بازرگانی به‌مراتب از فهمیدن روزنامه‌ها، مجلات و رمان‌ها ساده‌تر هستند. شما می‌توانید بسته به علاقه و سبک یادگیری خود پادکست‌هایی را انتخاب کرده و در مسیر رفتن به محل کار یا منزل و یا هر زمان دیگر، آن‌ها را گوش کنید.

همچنین از سایت‌هایی مثل Entrepreneur و Forbes و Wired غافل نشوید.

 

۴- مجلات انگلیسی را مطالعه کنید.

Business-Magazine
مطالعه این مجلات علاوه بر ارائه مطالب روز در حوزه تجارت به تقویت زبان انگلیسی و یادگیری لغات در این حوزه کمکی فراوان می‌کند.

 

۵- از مزایای موجود در گروه‌های LinkedIn و مقالات آن استفاده کنید.

LinkedIn یک سایت فوق‌العاده برای شبکه بازرگانی است و شمارا به همکاران و یا متقاضیان کار مرتبط می‌سازد. همچنین از مقالات متعدد آن نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

۶- رمان‌هایی را بخوانید که شخصیت داستان کاری مشابه باکار شما دارد.

 

۷- فیلم‌ها و برنامه‌های انگلیسی‌زبان مرتبط با تجارت را تماشا کنید.

برنامه‌های تلویزیونی کلمات خاصی را تکرار می‌کنند و تکرار همراه با تصاویر در حفظ و یادآوری کلمات با کمترین تلاش بسیار مؤثر است. بنابراین تماشای منظم برنامه‌ها و فیلم‌های زبان‌اصلی درزمینهٔ تجارت (با زیرنویس یا بدون آن) به‌شدت مهارت‌های چهارگانه زبان را تقویت می‌کند. اگر قصد دارید به تقویت لغات در بخش‌هایی خاص بپردازید باید برنامه‌های خاص مثل سریال “Trust Me”  محصول سال ۲۰۰۹ را تماشا کنید.

 

۸- روزنامه‌های انگلیسی درزمینهٔ صنایع مختلف را مطالعه کنید.

 

۹- در سمینارهایی که به‌ویژه با حضور مهمان‌های خارجی برگزار می‌شود شرکت کنید.

شرکت در مباحثات رو در رو به بالا بردن سطح اعتمادبه‌نفس شما برای صحبت کردن کمک می‌کند. همچنین با گوش کردن به سخنرانانی که هرکدام دارای لهجه خاص خود هستند درک شنیداری شما نیز بالاتر می‌رود و ازآنجایی‌که در سمینارها پیرامون یک موضوع مشخص صحبت می‌شود این امکان را خواهید یافت که به‌راحتی لغات تخصصی آن مبحث را به خاطر بسپارید.

 

۱۰- راه‌کارهای فوق را باهم دیگر ترکیب کنید و سپس تمرین کنید.

با ترکیب راهکارهای ذکرشده به تمرین ادامه دهید و مطمئن باشید تلاش پیگیر و منظم شما نتیجه‌ای رضایت‌بخش در پی خواهد داشت.

 

 

Top-Notch-Product 1

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.