ساخت speaking فوق‌العاده در 4 حرکت!

شرکت در کلاس‌های مکالمه، فقط بخشی از پروسه یادگیری زبان انگلیسی است. برای آنکه در مکالمه زبان انگلیسی به سطحی حرفه‌ای برسید، باید مسؤولیت این هدف را شخصاً بپذیرید و به شکلی پویا این هدف را دنبال کنید.

 

شما باید با زبان انگلیسی نفس بکشید و با آن زندگی کنید.میزان توفیق شما نیز در این خصوص مستقیماً به شخص شما بستگی دارد. در این مقاله به معرفی  چهار راهکار ساده می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید به رویای speaking فوق‌العاده دست‌ یابید.

 

۱- به زبان انگلیسی به‌عنوان یک هنر نگاه کنید نه یک علم.

نگاه بسیاری از فراگیران نسبت به زبان انگلیسی همان نگاهی است که به دروسی چون ریاضیات یا علوم دارند. این افراد غالباً در حال مطالعه گرامر بوده و تصور می‌کنند انگلیسی را نیز بایستی با حل فرمول و مسئله فراگرفت.

 

هرچند نمی‌توان ادعا کرد که یادگیری گرامر هیچ لزومی ندارد لیکن توجه داشته باشید که زبان اساساً یک موجود زنده است که نفس می‌کشد، حرکت می‌کند، رشد می‌کند و دائماً در حال تغییر و تحول است. شما باید با زبان زندگی کنید و آن را در اعماق وجودتان احساس کنید. انگلیسی یا هر زبان دیگری باید جزئی از وجودتان شود.

 

۲- این‌قدر محکم به دیکشنری‌تان نچسبید.

برای یادگیری انگلیسی اولویت اول شما باید ” فکر کردن به انگلیسی” باشد. هنگامی‌که دائماً در حال ترجمه کلمات از فارسی به انگلیسی یا بالعکس هستید، سرعت عملکرد مغز شما به‌ شدت  پایین می‌آید.

 

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که هنگام مواجهه با لغات جدید از ترجمه مستقیم آن‌ها به فارسی دست‌بردارید. اغلب فراگیران انگلیسی عادت دارند به‌ محض برخورد با کلمات جدید فوراً سراغ دیکشنری‌های الکترونیکی بروند که عادتی است بس نادرست! بجای این کار باید:

 

الف)  سعی کنید معنای کلمه یا عبارت جدید را از داخل متن بفهمید. معمولاً در اطراف کلمه موردنظر کلمات یا عباراتی وجود دارند که در حدس معنای آن کلمه کمک بسیاری می‌کنند. اگر با این روش به نتیجه نرسیدید…

 

ب) از فردی بخواهید تا معنای آن کلمه را برایتان به انگلیسی توضیح دهد. اگر این بار هم متوجه نشدید…

 

ج) به دیکشنری‌های معتبر انگلیسی به انگلیسی مثل Oxford Learner’s Advanced Dictionary یا Longman Dictionary of Contemporary English مراجعه کنید.

تجربه  به ما نشان داده که استفاده از دیکشنری‌های کاغذی به دو دلیل نسبت به دیکشنری‌های الکترونیکی بهتر است.

اولاً بر اساس قانون یادگیری هنگامی‌که معنای یک کلمه را در دیکشنری جستجو می‌کنید ناچارید زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید و درنتیجه میزان ماندگاری آن کلمه در ذهن شما بیشتر می‌شود.

ثانیاً بعد از پیدا کردن کلمه این امکان رادارید تا آن را علامت بزنید و دفعات  بعد هنگام مراجعه به همان صفحه آن کلمه یا عبارت را مرور کنید.  ضمناً در دیکشنری‌های کاغذی می‌توانید مثال‌های جزئی‌تر بیشتری پیدا کنید.

 

 ۳- در دفتر لغت لیستی از لغات و عبارات را یادداشت کنید.

یک بانک واژگان اختصاصی (Vocabulary Bank) درست کنید و دائماً آن را مرور کنید. سعی کنید برای هر کله یک یا چند مثال انگلیسی بنویسید. ضمناً از هر فرصتی استفاده کنید و این کلمات و اصطلاحات را در مکالمات یا نوشته‌های خود استفاده کنید.هر چقدر بیشتر از کلمات استفاده کنید بهتر در ذهن شما حک می‌شوند.

 

 ۴- خود را در انگلیسی غوطه‌ور کنید.

سعی کنید اخبار را از شبکه‌های انگلیسی‌زبان دنبال کنید. فیلم‌های موردعلاقه خود را تا حد ممکن به زبان‌اصلی تماشا کنید. از خواندن روزنامه‌ها، کتاب‌ها و مجلات انگلیسی غافل نشوید. به آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید.

 

در دوره‌های آموزش مکالمه انگلیسی یا انجمن‌های انگلیسی‌زبان شرکت کنید. و به‌طورکلی تا جایی که می‌توانید اطرافتان را با انگلیسی پرکنید- یادتان که هست گفتیم با زبان باید زندگی کنید.

 

با اجرای این موارد انگلیسی یا هر زبان دیگر را مانند یک کودک و به‌طور طبیعی فرامی‌گیرید و به‌این‌ترتیب ابتدا باعث شگفتی خود و سپس اطرافیان خودخواهید شد.

 

tele

یک دیدگاه برای “ساخت speaking فوق‌العاده در 4 حرکت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.