انگلیسی از طریق اخبار

شاید بپرسید که مزیت یادگیری انگلیسی از طریق اخبار چیست. پاسخ این است که متون برنامه های اخبار بسیار واضح نوشته می شوند به گونه ایی که برای یادگیری انگلیسی بسیار مناسب اند. آنچنان که از نام اخبار پیدا است محتویات آن جدید و مرتبط به امور روزمره است.

یادگیری انگلیسی تنها به افزایش بانک واژگان ختم نمی شود بلکه عامل مهمتر دیگری را دنبال می کند و آن عبارت است از ایجاد ارتباط با افراد انگلیسی زبان. وقتی بدانیم در دنیا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است بهتر می توانیم به زبان آن افراد صحبت کنیم.

 

در زیر به معرفی چهار راهکار می پردازیم که با استفاده از آنها می توانید انگلیسی خود را از طریق اخبار بهبود ببخشید.

 

۱- تلوزیونهای آنلاین تماشا کنید یا روزنامه هایی در سطح دانش انگلیسی خود بخوانید.

اگر از سطح بالایی در زبان انگلیسی برخوردارید احتمالا قادر خواهید بود The Wall Street Journal را بخوانید یا از طریق CBS News به تماشای اخبار بپردازید. و اما اگردر سطح مبتدی هستید می توانید اخبار سطح ساده تر را دنبال کنید. روزنامه نیویورک تایمز در بخش Learning Network ستونی ویژه علاقه مندان انگلیسی آمریکایی دارد. متون این بخش علاوه بر ساده بودن، آزمونهایی را نیز ارایه می کند.

علاقه مندان به لهجه بریتیش می توانند از طریق Words in the News اخبار را دنبال کنند. دراین شبکه مجریان اخبار لیستی از مهمترین لغات را انتخاب نموده و سپس بر اساس همان کلمات داستانی را تعریف می کنند. بعد از برنامه نیز یک آزمون وجود دارد.

اخبار صدای آمریکا نیز برای علاقه مندان زبان انگلیسی دو نوع اخبار پخش میکند.شما می توانید هنگام گوش کردن به پادکستهای انگلیسی listen to English podcasts متن اخبار را نیز مشاهده کنید. همچنین VOA Learning English Channel اخباررا به صورت زیر نویس ارایه می کند و مزیت دیگر برای مبتدیان اینکه گویندگان اخبار در این برنامه بسیار شمرده و آرام صحبت می کنند.

 

۲- دنبال اخبارهای با کیفیت باشید.

منظوراز اخبارهای با کیفیت اخباری هستند که از جمله بندی های کوتاه و ساده برخوردار باشند. عناوین و سر تیترهای این گونه اخبار الگوی ساده فعل، فاعل و مفعول را دنبال می کنند. از بهترین منابع در این زمینه می توان به USA Today اشاره کرد.

 

۳- همواره موضوعات مورد علاقه خود را دنبال کنید.

لزومی ندارد بحث ها و اخبار سیاسی را دنبال کنید.بجای آن می توانید اخبار ورزشی مثلا فوتبال را دنبال کنید. ESPN Football Club مسابقات فوتبال در تمامی کشورها را پوشش می دهد.

 

سایت Midfield Dynamo Football Site در ده لیست اخبار برتر خود را ارایه می کند و برای یادگیری طنزها و اصطلاحات بریتانیایی منبع ارزشمندی محسوب می شود.
برای فراگیران مبتدی تا متوسط Sports Illustrated for Kids سایتی مناسب بوده که اخبار خود را همراه با فیلم ومتن پخش می کند.

 

۴- اخبار را با صدای بلند بخوانید.

بلند خواندن اخبار موجب می شود سرعت خواندن کلمات کم شده و معنای کلمات را بهتر بفهمید. اگر معنای کلمه ای را نمی دانید زیر آن خط بکشید و سعی کنید ازطریق متن به معنای آن پی ببرید. فرض کنید در حال خواندن مقاله ای در Time for Kids هستید ناگهان چشمتان به لغت ‘flick’ برخورد می کنید.

بی آنکه بلافاصله سراغ دیکشنری بروید این کلمه را یادداشت کنید و به خواندن مقاله ادامه دهید.احتمالا پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد این کلمه هم معنای ‘movie’ (فیلم) است. اگر باز هم متوجه معنای کلمه نشدید می توانید بعد از اتمام مقاله معنی آن کلمه را از بین لیست لغات ثبت شده جستجو کنید.

 

استفاده از زیرنویس نیز بسیار مؤثر است. برای این منظور ابتدا یک‌بار فیلم را تماشا کنید وضمنا به شیوه تلفظ کلمات به‌دقت توجه کنید. بار دوم صدای فیلم را قطع کنید و همان قسمت را مجدداً تماشا کرده و با صدای بلند جملات زیرنویس را بخوانید.

این تمرین علاوه برافزایش بانک واژگان، شما را در بهبود تلفظ کلمات به‌شدت تقویت می‌کند. سخن آخر اینکه برای اثربخش شدن یادگیری هر چیز ازجمله اخبار، باید آن را توأم با لذت کنید. پس سعی کنید از اخبار به هر طریقی که برایتان لذت‌بخش تر است استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

2 دیدگاه برای “انگلیسی از طریق اخبار

  1. خیلی خیلی مفید بود ممنون. با استفاده از محصول فرندز تا چه حدی می تونم فیلمها را بفهمم؟ راستش من زیاد علاقه ای به فرندز ندارم

    1. سلام شیما جان
      ممنون از شما. فرندز مخاطبین بسیاری داره و بسیار در مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ شما تاثیر گذار خواهد بود. اما باید شما در یادگیری از مطلبی که استفاده کنید لذت هم ببرید. بنابراین از فیلم ها و منابعی که به آن علاقه مند هستید، استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.