بهترین مدرس زبان کیست؟ ( قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله معیارهای دانش آموزان را در سنجش یک معلم ایده آل بررسی کردیم. در این مقاله به برسی این موضوع می‌پردازیم که کدام نوع کلاس‌های آموزش زبان مؤثرترند. آیا کلاس‌های آنلاین بهترند یا حضوری؟ کلاس‌های خصوصی مناسب‌ترند یا خصوصی؟

 

خصوصی یا گروهی؟

کلاس‌های خصوصی و گروهی هرکدام دارای محاسن و معایب خاص خود هستند. اگر برنامه کاری فشرده‌ای دارید احتمالاً کلاس‌های خصوصی گزینه مناسب‌تری هستند چراکه مدرس می‌تواند برنامه کلاس را مطابق با برنامه کاری شما تنظیم کند.

از دیگر امتیازات این دسته کلاسها این است که زمان کلاس تماماً به شما اختصاص‌ یافته و بنابراین معلم می‌تواند کلاس را بر اساس نیازهای یادگیری شما طراحی کند که درنتیجه رشد سریع‌تر شما را در یادگیری به دنبال خواهد داشت.

 

بهترین مدرس زبان کیست؟ ( قسمت دوم)از دیگر سو، کلاس‌های گروهی نیز دارای محاسن خاص خود می‌باشند. روش تدریس مدرس در کلاس‌های گروهی کاملاً متفاوت از کلاس‌های خصوصی است. همچنین زبان آموزان فرصت تجربه حضور در گروه را تجربه خواهند کرد.

 

در این دسته کلاس‌ها زبان جویان به تعامل با دیگر همکلاسی‌های خود ترغیب شده و با لهجه‌ها و شیوه‌های بیان گوناگون آشنا می‌شوند. همچنین فعالیت‌های گروهی موجب می‌شوند زبان جویان از لاک دفاعی خود بیرون آمده و در محاورات جسورانه‌تر عمل کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دانش‌آموزانی که در فعالیت‌های گروهی شرکت می‌کنند از اعتمادبه‌نفس بالاتری برخوردارند. بااین‌حال انتخاب کلاس‌های گروهی یا خصوصی بستگی به نظر خودتان دارد.

 

کلاس‌های آنلاین یا حضوری؟

در عصر ما که عصر پیشرفت فن‌آوری است ظاهراً بی‌آنکه لازم باشد پای خود را از خانه بیرون بگذاریم دسترسی به همه‌چیز از طریق اینترنت امکان‌پذیر است.

حال سؤال این است که آموزش آنلاین زبان انگلیسی از طریق اینترنت تا چه میزان قابل‌اعتماد است؟ یکی از مزایای اینترنت در این خصوص این است که افراد امکان انتخاب‌های فراوانی دارند.

 

مثلاً شما ناچار نیستید از بین چند گزینه یا فقط از یک منطقه خاص معلم خود را انتخاب کنید. اگر بخواهید ژاپنی یاد بگیرید احتمالاً ناچارید هر معلمی را که آموزشگاه به شما معرفی کند بپذیرید بی‌آنکه نسبت به این امر راضی باشید یا خیر.

لیکن از طریق آموزش آنلاین می‌توانید هر معلم بومی زبان را از هر نقطه جهان برای آموزش خود انتخاب نموده و در کنار یادگیری زبان از او بافرهنگ مردمش نیز آشنا شوید.

بهترین مدرس زبان کیست؟ ( قسمت دوم)

اگرچه در سیستم آموزش آنلاین ظاهراً اختیار همه‌چیز در دست شماست، اما بسیاری از مدرسین بر این باورند که کلاس‌های گروهی یکسر و گردن از کلاس‌های آنلاین بالاترند.

طبق بررسی‌ها، تعامل رودررو بین مدرس و زبان جو در کلاس‌های حضوری نسبت به کلاس‌های آنلاین نه‌تنها مؤثرتر انجام می‌گیرد بلکه باعث ایجاد رابطه‌ای صمیمی‌تر بین مدرس و زبان‌آموز می‌شود و یادگیری را تعمیق می‌بخشد.

ضمناً در آموزش به شیوه آنلاین یادگیری‌هایی که از طریق اشارات کلامی و ایما و اشاره انجام می‌شوند در صفحه چهارده اینچی کامپیوتر زبان جو تماماً از بین می‌روند.

به‌غیراز موارد یادشده آموزش به شیوه آنلاین امکان یافتن شیوه‌های خلاقانه در تعامل بادانش آموزان را از مدرسین تا حدود زیادی سلب می‌کند.

 

خلاصه آنکه یادگیری به شیوه‌های خصوصی و آنلاین یا به‌صورت گروهی هرکدام دشواری‌ها و نیز هیجانات خاص خود را به همراه دارد.

 

بهترین مدرس زبان کیست؟ ( قسمت دوم)

بهتر است قبل از هر اقدامی در مورد یافتن بهترین کلاس آموزش زبان انگلیسی تصمیم بگیرید. سپس خود به تجربه ببینید کدام شیوه برای شما مناسب‌تر است.

و در طول دوره‌ی آموزشی میزان یادگیری خود را با شرکت در آزمون تعیین سطح رایگان ارزیابی کنید. کسی چه می‌داند شاید هر دو گزینه آنلاین و حضوری آن‌قدر موردپسندتان واقع شد که تصمیم بگیرید هر دو را باهم ادغام کنید.

درنهایت تصمیم شما هر چه که باشد با شرکت در دوره آموزش زبان انگلیسی قطعاً مسیر زندگی خود را به‌سوی موفقیت تغییر خواهید داد.

 

 

 

 

 

 

2 دیدگاه برای “بهترین مدرس زبان کیست؟ ( قسمت دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.